היד החזקה: הישיבה הגדולה ברוסיה הסמיכה י"ד תלמידים לרבנות

    שלמה ריזל No Comments on היד החזקה: הישיבה הגדולה ברוסיה הסמיכה י"ד תלמידים לרבנות

    לאחר עמל של שנים ועמידה בכור המבחן אצל רבה הראשי של רוסיה והגר״י ירוסלבסקי | עשרות בוגרי ״תומכי תמימים״ – הישיבה הוותיקה והראשונה של רוסיה, משמשים ברבנות ו'כלי קודש' ברוסיה * קולות התורה וההוראה מתרבים ברוסיה

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אומנם, אין זו קבוצה חדשה מתלמידי הישיבה הגדולה ״תומכי תמימים״ במוסקבה, שעמדו בכור המבחן והוסכמו לרבנות – אך ההתרגשות גדולה ומרעננת כמו בפעם הראשונה, בהיות ורובם של תלמידים אלו, הם כאלו שלא זכו לגירסא דינקותא יהודית, ובכל זאת זכו והגיעו ללמוד בישיבה.

    במשך שנים מספר עמלו ויגעו בתורה, וכעת זכו ב"ה לברך על המוגמר עם קבלת התעודה הנכספת של סמיכה לרבנות. ובזאת הם מצטרפים אל חבריהם – בוגרי הישיבה, שכבר זכתה והצמיחה במשך כשלושים שנות פעילותה, עשרות רבות של רבנים המשמשים כשלוחי קודש בממלכה המפוארת של מאות שלוחי חב״ד בכל מדינות חבר העמים.

    המבחנים נערכו בשלבים שונים במשך כל השנה, והשבוע הגיעו התלמידים למבחן המסכם אצל כבוד הרב הראשי הגאון רבי בערל לאזאר, והגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי – רב שכונת נחלת הרב חב״ד בקריית מלאכי, יחד עם ראש הישיבה הגדולה הרה״ח ר׳ מנחם מענדל גולדבערג, וראש מכון הסמיכה בישיבה הרה״ח ר׳ דוד רוזנצוויג.

    לאחר שעות ארוכות, בהן עמדו התלמידים בהצלחה רבה שהפליאה את הרבנים הבוחנים – חתמו הרבנים על תעודות הסמיכה, והרבנים הבוחנים יחד עם הרבנים החדשים התיישבו להתוועדות חסידית באולם שע״י בית הכנסת המרכזי ״מארינה רושצ׳ה״ במרכז מוסקבה.

    הנהלת הישיבה הביעה את הערכתה לשלוחים והרבנים הפזורים בערי רוסיה, שגידלו וחינכו את התלמידים באמצעות רשת בתי הספר ״אור אבנר״, או תוכניות לימוד ״יחד״ לצעירים יהודים, ובפעילות הכללית המושקעת והמסורה, הנעשית בחרישה עמוקה וזריעה עקבית בדור הצעיר של יהודי רוסיה.

    ובעקבות כך, קוצרים ברינה את הפירות המפוארים, הן בישיבה הגדולה ״תומכי תמימים״, כמו גם בשאר הישיבות ומוסדות החינוך המפוארים שהקים רבה של רוסיה הגר״ב לאזאר, במוסקבה הבירה, הנותנות כיום מענה לכל יהודי צעיר באשר הוא, למצוא לעצמו את המסגרת החינוכית המתאימה לרמתו וגילו, ולצעוד לקראת הקמת משפחה יהודית אמיתית וכשרה.

    צפו:

    IMG_5453 IMG_5459 IMG_5465 IMG_5466 IMG_5475 IMG_5488 IMG_5562 IMG_5567 IMG_5570 IMG_5598 IMG_5606 IMG_5613 IMG_5659 IMG_5667 IMG_5670 IMG_5678 IMG_5683 IMG_5709 IMG_5554 IMG_5656



    0 תגובות