- רדיו קול חי - -

איך שברק מסתובב לו: "אהוד ברק" כרוניקה של התפטרויות וחזרה למגרש

היום (רביעי) אהוד ברק יו"ר מפלגות העבודה והעצמאות לשעבר, יכריז בשעה 18:00 בבית סוקולוב על חזרתו לחיים הפוליטיים תחת מפלגה חדשה שהקים אליה הביא שחקנים פוליטיים חדשים. ברק רואה את עצמו כמועמד להוביל את מחנה השמאל וייתכן שכל רצונו הוא להשתלב בצמרת כחול לבן.

גנץ כבר הספיק לתקוף את המהלך שלדבריו, "יפגע במחנה השמאל". אהוד ברק שכבר הודיע פעמיים בחייו הפוליטיים על פרישה מהחיים הפוליטיים, חזר לחיינו באורח פלא. הפעם מדובר בניסיון השלישי לבצע תחיית המתים פוליטית, האם זה יצליח לו? או ששוב נראה אותו מכריז על פרישה בעוד זמן.

אז מי אתה אהוד ברק?

אהוד ברק הצטרף לפוליטיקה ב-95 אז מינה אותו רבין לשר הפנים, ברק התמודד לראשות הממשלה ב-99 וניצח את בנימין נתניהו בבחירות. ברק היה לראש הממשלה הכושל ביותר עם הכהונה הקצרה ביותר מבין כל ראשי הממשלות מאז קום המדינה. לאחר פרישת ש"ס מהקואליציה בראשותו. החלה האינתיפאדה מאז אירועי אוקטובר בשנות ה-2000 השטח שהחל להתחמם ועלייתו של ראש האופוזיציה אריק שרון, החלה הקואליצה בראשותו ךלהערער והסתמן רוב להקמת הבחירות.

ראש הממשלה דאז אהוד ברק, בדצמבר 2000 הודיע ברק על התפטרותו מראשות הממשלה והליכה לבחירות. לאחר ההפסד הצורב לאריק שרון, הודיע ברק על פרישתו מהחיים הפוליטיים.

שוב זה קרה, בבחירות 2009 חזר לראשות מפלגת העבודה, ואז החלה הנפילה הגדולה של המפלגה, לראשונה קיבלה העבודה רק 13מנדטים והייתה למפלגה הרביעית בגדולה בישראל. לאחר שהלחצים נגדו גברו במפלגת העבודה והיה ברור שלא יבחר שוב, ב-2011 הוביל את הפילוג ממפלגת העבודה, והקים את מפלגת העצמאות.

ב-2012 הבין ברק שהקריירה הפוליטית מאחוריו ונטש את המפלגה שהקים והשאיר את חבריה המומים. ברק הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים, אך כמו שאנו רואים פרישה אצל ברק, היא רק לצורך חזרה מחדש עם פנים אחרות או זקן אחר מה שתבחרו.