הקונפליקט הזוג, האושר השוחק

    עפר גדנקן No Comments on הקונפליקט הזוג, האושר השוחק

    הקדמה הטכנולוגית וההתפתחות החברתית אולי פתרה כמה בעיות ליבה בחברה ברובד האישי והכללי אך, יצרה אתגרים חדשים שלא היינו מוכנים אליהם. זוגיות בצל קידמה הפכה ממהלך פשוט עם היררכיה ברורה למהלך מורכב שמצריך אותנו לדלג בין הטיפות.
    פגשנו את אליהו שירי יו"ר מרכז כוח התודעה ואחד המרצים הטובים בארץ בתחום ההתפתחות האישית ושאלנו אותו.. מה יש לו להציע לנו בעקבות הפערים ההולכים וגדלים בזוגיות והקושי לתחזק אותה.

    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אליהו שירי יו"ר מרכז כוח התודעה

    המציאות המורכבת של היום, מציאות שבה שני בני הזוג יוצאים בבוקר למקומות עבודה שונים, לחץ חברתי ברמות שונות וצורך התפתחותי שונה.. יוצר אצל כל אחד מבני הזוג את הצורך לעבד על פיתוח האושר האישי שלו כיחידה נפרדת. המרכיב החשוב הזה שנקרא זוגיות יוצר עבורנו אתגרים ברמה שלא הכרנו לפני כן. התמורות המשמעותיות של הזוגיות בשנים האחרונות דורשות מאתנו היערכות בהתאם.

    אבל ייתכן שישנו פתרון לא קונבנציונלי ברמה כזו שגם אם ישנם זוגות שהתייאשו ממערכת היחסים שלהם לחלוטין ואפילו זוגות שחיים  במעין גירושים סמויים, בפרידה רגשית.. עדיין אותו הפתרון יכול לסייע להם לשקם ולהמציא מחדש את מערכת היחסים האבודה שלהם.

    אליהו שירי מסביר שזוגיות בחיי החברה שלנו משולה אצל הרבה מאד אנשים לתיבה. אנו בוחרים את בן או בת הזוג ונכנסים לתיבה ורק אז מתחילים להתבונן בדברים האמתיים בצורה מאוזנת. לפני כן ישנו ריגוש, המוח מבצע השלכה ומבליט עבורנו את הדברים שאנו מעריצים ורצינו, מהלכים שקשורים באופי שלנו, דמויות שהערצנו או מעריצים, באותם רגעים אנו עיוורים כביכול.

    לאחר תקופה, כאשר קבענו את מקומנו בתוך התיבה, כשרמת הדופמין יורדת,  אנו בודקים אם המציאות הזוגית שקיבענו היא המתאימה עבורנו. אם אנו מזהים כשלים או שבן הזוג לא מוצא חן בעינינו אנו מיד מכינים את עצמנו לעבור לתיבה אחרת בתקווה שהיא תהיה יותר מרגשת או נעימה. מה שקורה פה הוא דבר מדהים מפני שבתחילה ביצענו הלשכות חיוביות על מנת לדחוס את עצמנו אל תוך התיבה. בן או בת הזוג שלנו נראו בעינינו כאידיאלים. לאחר זמן ממושך בתיבה אנו מבצעים השלכות שהן ההיפך מהשלכות חיוביות, אנו מוצאים את החסרונות שלנו בבן הזוג.

    המצב הזה הופך לבלתי נסבל ואז מגיע שלב ההכרעה. אנו חושפים שני שבילים שביל אחד מוביל אל הצורך להעתיק את המקום שלנו מתיבה אחת לאחרת, אך ישנם פחדים.. מה אם בעצם בתיבה החדשה לא נמצא באמת את מה שאנו מחפשים? מה יקרה עם הדיירים בתיבה הישנה כשנעזוב? ילדים הם נושא רגיש במהלכים של החלפת תיבות. כאשר הפחדים הללו מתגברים על הצורך לצאת מהתיבה, אנו סוגרים את התיבה הרמטית ונשארים קבורים בה עם גירושין  רגשיים סמויים.. מהלך שיוצר תסכולים וחלל ענק בלב. לצערנו תופעת הלוואי של מילוי החלל היא התמכרויות לעבודה, לאינטרנט, לאכילה וכו'.

    אליהו שירי מסביר: "ישנה דרך שנחקרה ברמה הבין יבשתית והוכיחה את עצמה כמחוללת מהפכות בתחום הזוגיות. ישנו מושג כזה שנקרא נישואים סמויים, הרב אליהו דסלר ז"ל בספרו מכתב מאליהו (חלק א', עמוד 260) מסביר שלנפש שלנו יש שני חלקים, חלק גלוי וחלק סמוי, הנפש השכלית והנפש הבהמית. את הנפש הבהמית הוא מכנה תת ההכרה, זהו בעצם החלק שמאפיין את החלק הסמוי. החלק הזה אינו שוכח שום חלק מהילדות או מכל פיסת חיים ויש לו תשוקות ומאוויים משלו. היגיון לא יכול לעמוד כנגד החלק הסמוי, מה שאנו מבינים בהיגיון לא נהיר לחלק הסמוי. כשאנו לא מודעים לדומיננטיות של החלק הסמוי אנו עלולים למצוא את עצמנו בהתנגשות מנטאלית עצמית.

    בעניין הזוגיות החלק הסמוי פועל על פי אותו בעיקרון. בתת ההכרה שלנו ישנן ציפיות סמויות של מעגלים שלא נסגרו בילדות או מאוויים מהעבר שלא מומשו.

    תהליך הריפוי וסגירת המעגל יכול להתבצע רק בתוך הקשר והזוגיות ולא באימון יחידי, פרטני. גם אם במסגרת אימון אישי האדם ילמד לאהוב את עצמו ויבצע עבודה פנימית, עדיין התהליך הפרטני לא יכסה על חסכי העבר.

    הנישואין הלא מודעים, ז"א ברירות המחדל התת הכרתיות שלנו שגרמו לנו לבחור את אותו בן הזוג. על מנת לפתור את קונפליקט הנישואין הלא מודעים, אנו צריכים לאבחן ברמה מתודית, מדעית, איך לעזור לו לגלות בעצמו הסמוי מה הוא חווה ילדות, מה הוא רצה ולא קיבל ולמה הוא התרגל. כאשר מאבחנים באופן הזה, אנו יודעים לומר בוודאות מה צריך לעשות .. אבל הדבר צריך להתבצע בדינמיקה עם שני בני הזוג.

    במרכז כוח התודעה ישנו מסלול הכשרה ליועצי נישואין, קורס שמיועד לכל מי שמעוניין לשפר את איכות חייו ברמה הזוגית, לכל מי שרוצה להרים את הכפפה ולטפל בצורה מקצועית, מדויקת ונכונה. קורס של 40 שעות מקצועיות, גדושות בתוכן, מחקרים ומקורות.  אנו מדברים על דרך, על תהליך ולא על טיפ! בטיפ לא ניתן לפתור אתגרים תת הכרתיים שמלווים את האדם שנים.

    אני מזמין אתכם לקחת את המערכות הזוגיות שלכם עשרות צעדים קדימה, לבוא ולהשתלם במרכז כוח התודעה באחד הקורסים המקצועיים ביותר בכל מה שקשור לאיחוי מערכות יחסים וזוגיות".

    לפרטים, הרשמה, התאמה וייעוץ מקצועי, ניתן ליצור קשר עם  יועצי הקורסים של מרכז כוח התודעה בטלפון 0722722777



    0 תגובות