מקלב בריאיון: "יש בהסכם הקואליציוני חוק שמסדיר את כל עניין ההפרדה"

    אסתי פלד No Comments on מקלב בריאיון: "יש בהסכם הקואליציוני חוק שמסדיר את כל עניין ההפרדה"
    אורי מקלב צילום: פלאש 90
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ אורי מקלב (דגל התורה) התראיין ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן על החוק לביטול 'החוק לפיזור הכנסת', "אפשר לבטל את החוק אבל אין רוב". הכפייה החילונית על נשים חרדיות בקורס לנהיגה מונעת, "יש בהסכם הקואליציוני הסכם שמדבר על חוק מסודר בעניין".

    מקלב התייחס לאפשרות של ביטול 'חוק פיזור הכנסת' ומסתבר שהיה מעורב בו בצורה רצינית: "בדקתי אישית לפני שבועיים בצורה מדוקדקות את כל החוקים של פיזור הכנסת או ביטול פיזור הכנסת, ואני אומר בוודאות: אפשר לבטל את הבחירות ולבטל את פיזור הכנסת. אבל מעשית אין לזה רוב".

    הפרדה בקורס נהיגה מונעת: "אני מתעסק כבר כמעט שנה עם סוגיית קורסי נהיגה מונעת בהפרדה, בהסכם הקואליציוני שהכנו לחתימה, יש סעיף שמדבר על כך שהכנסת תחוקק חוק ברור בעניין הזה, שבמקום שאין שום כפייה, יוכלו גברים ונשים לבחור ללמוד בנפרד".

    כפייה חילונית על נשים חרדיות: "לא נותנים היום לנשים לקיים את מה שהם רוצות, נשים רוצות לקיים ערבי שירה באופן נפרד ולא נותנים להם, מי הוא זה שיכול לבוא ולחייב אותם לעשות זאת באופן מעורב, זה פרשנות קיצונית לחוק".

    עוד הוסיף מקלב: "בהסכם הקואליציוני העתידי היה לנו פרק בנושא הזה ודרישה ברורה בנושא הזה, מדוע הם מתערבים למה שקורה אצלנו בבית? המדינה מחייבת אותנו לעשות את הקורס הזה וכופים אותנו לעשות זאת בניגוד להשקפה שלנו".

    טובת התושבים לא בראש מעייניו של קובי: "רון קובי זה לא רק שאלה של ענייני הדת אלא שאלה של תפיסת העולם לתפקיד שלו, לא מעניין אותו כלל טובת העיר, נלך שם לוועדה קרואה רק בגלל שלראש העיר לא מעניין אותו כלל טובת התושבים".

    רמת גן מעולם לא הייתה חילונית אומר מקלב בהתייחסו לסערה סביב האמירה של כרמל שאמה הכהן: "אין שום החלטה להשתלט על רמת גן היום יש שם הרבה פחות חרדים ממה שהיה שם בעבר החרדים לא היום מגעים לרמת גן אלא הוציאו אותם מרמת גן, זו עיר שאף פעם לא הייתה חילונית".

    עוד הוסיף מקלב: "במשך שנים רבות לא הייתה חנות אחת שפתוחה בעיר בשבת ברמת גן, זו הייתה עיר שקטה, מדובר באנשים שהכרנו אותם שהיה להם רגש דתי אבל רואים שמאבדים הכל, מגעים עם השקפת עולם מעוותת".

    האזינו לראיון המלא:

    צילום: פלאש 90


    0 תגובות