טיול מסוכן: 5 נערות הובהלו לבי"ח 'זיו' כשהם סובלות מהתייבשות

    בנצי לייזרוביץ No Comments on טיול מסוכן: 5 נערות הובהלו לבי"ח 'זיו' כשהם סובלות מהתייבשות

    הנערות הגיעו לבית החולים במצב קל וטופלו בעירוי נוזלים | מבית החולים 'זיו' בצפת שטיפלו בנערות, מתריעים על הטיולים בנחלים ובאתרים תחת השמש, וממליצים להצטייד בארבע ליטר מים לכל מטייל, כובע רחב שוליים וקרם הגנה. וסימני זיהוי של התייבשות

    יחידת חילוץ בנחל עמוד. אילוסטרציה
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שלישי) לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת הובאו ע"י מד"א 5 נערות, בנות 17 ו- 19. הנמצאות בטיול, עם תנועת נוער, בנחל עמוד וסובלות מהתייבשות. הנערות טופלו בנוזלים וחמצן בחדר המיון הם במצב קל.

    הצוות הרפואי בבית החולים ביקש למסור להורים והמדריכים, להקפיד כי הילדים ובני הנוער, ירבו בשתיית מים, בימים חמים אלו, בעיקר בזמן טיול בשטח, חבישת כובע והימנעות, עד כמה שניתן מטיול והליכה מרובה בשעות החמות של היום.

    ד"ר יוסף נבי מנהל חדר המיון במרכז הרפואי זיו, כי התייבשות הינה מחסור של נוזלים בגוף, שמאבד דרך העור, בהקאות או בשתן, יותר נוזלים מאשר הוא מכניס לגופו. סימני ההתייבשות הינם: הרגשת חולשה, כאבי ראש, טשטוש ראייה ההולך ומחמיר עד התעלפות, חום, יובש בפה, דופק מהיר ולחץ דם ההולך ויורד ועור הגוף איננו גמיש. במצב התייבשות, מצטמצם נפח הדם ואינו זורם לכל האיברים ובעיקר יכולים להיפגע הנשימה, מערכת העצבים והכליות.

    עוד מוסיף ד"ר נבי, כי כאשר מזהים סימני התייבשות באדם, יש לעצור מכל מאמץ פיסי, להשקות את האדם, לנסות לקרר את גופו בכדי להקטין את אידוי הנוזלים מגופו. במידה
    וההתייבשות קשה יש לפנות מידית לחדר מיון לקבלת עירוי נוזלים.

    ד"ר נבי מציין כי סכנת החיים עקב התייבשות הינה ממשית!, וכי יש להתייחס ברצינות להתראות צוותי הרפואה ולהימנע עד כמה שניתן משהייה מחוץ לאזורים ממוזגים, ולהימנע מתכנון טיולים בטבע במזג אוויר שרבי, כאשר הטמפרטורות עולות "תכננו את השהייה שלכם באזורים ממוזגים, הצטיידו תמיד במים לכם ולמי שנמצא בחברתכם, בעיקר ילדים שיש לדאוג שישתו, מאחר ואלו אינם מודעים לכמות השתייה שיש לצרוך ולסכנה שבחום.

    הכמות המומלצת לאדם באזור ממוזג הוא 4 ליטר ביום, כאשר ישנם אנשים אשר עבודתם מצריכה שהייה בחוץ, ועליהם לצרוך כמות גדולה יותר של מים. בכל שהייה בחוץ, בנוסף לשתייה מרובה יש לשטוף את הפנים והראש, לחבוש כובע רחב שוליים ולמרוח קרם הגנה. כמו כן יש להיות ערניים לכל שינוי בהרגשה, במידה ויש חשש להתייבשות, יש לפנות מיד לחדר המיון".



    0 תגובות