קונטרס בעניין שימוש במזגנים בשבת מעורר הדים

    עפר גדנקן No Comments on קונטרס בעניין שימוש במזגנים בשבת מעורר הדים

    קונטרס שחולק בשבת האחרונה בבתי הכנסת ברחבי הארץ, בעניין שימוש במזגנים בשבת בעידן הדיגיטלי, עורר הדים נרחבים בקרב עם מקדשי שביעי המהדרין בשמירת השבת כהלכתה.

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    60 אלף עותקים של הקונטרס חולקו בבתי הכנסת. היוזמה עלתה מאחר ואל  המוקד הטלפוני הגיעו מאות שאלות על כשרות מזגנים, לאחר שחברת המיזוג 'אלקטרה', הוציאה סדרת מזגנים בכשרות בד"ץ מהדרין של הרב רובין שליט"א, לצד הכשרות הקיימת מטעם המכון הטכנולוגי להלכה מיסודו של הרה"ג לוי יצחק הלפרין זצ"ל..

    2הקונטרס, בן עשרת העמודים, כתוב בצורה מאירת עיניים, ברורה– כזו שמאפשרת לכל אדם ואדם לקרוא ולהבין מה עומד לנגד עיניו, ועונה על שאלות נפוצות בנושא כשרות המזגנים בעידן הטכנולוגי.

    בנוסף, ניתנה כתובת דוא"ל בה ניתן לקבל עותק נוסף של הקונטרס ישירות למחשב. מאז סוף השבוע האחרון הגיעו כבר מאות בקשות אל הכתובת: [email protected] כדי לקבל עותק של הקונטרס.

    "זכינו שבדורינו נזהרים בכל חשש של חילול שבת", נכתב בקונטרס. " ורבו התיקונים בזה. והנה בשנים האחרונות עם התקדמות הטכנולוגיה נוצרו בעיות חדשות במכשירי החשמל בעקבות החיישנים הדיגיטליים המשוכללים שמטרתם לחסוך אנרגיה. החיישנים קולטים כל פעולה של האדם בחדר והופכים אותה לאות חשמלי המשודר ל"כרטיס הפיקוד", כך נוצרות שאלות חמורות בענייני גרמא שלא היו בעבר".

    "עניין הגרמא בשבת הוא חמור, ולדעת מרבית הפוסקים אין להקל בו. ציבור יראי ה' המקפיד על קלה כבחמורה, במיוחד בענייני שבת קודש שהם "הררים התלויין בשערה" (מסכת חגיגה פ"א מ"ח) ראוי לו להדר ולהקפיד לקנות מוצר חשמלי עם פיתרון הלכתי מהודר ללא כל חשש לחילול שבת" – כך נכתב בקונטרס.

    ואכן לאורך החוברת מפורטות הבעיות שהתעוררו במזגנים והעניין של הידור הכשרות. עשרות אברכים כבר מתדיינים בשאלות, והדבר הפך לשיחת היום.

    אם טרם קראתם את הקונטרס, אל תהססו לשלוח בקשה לכתובת הדוא"ל ולקבל אותה חינם: [email protected]



    0 תגובות