- רדיו קול חי - -

האסטרטגיה מול עזה – התסכול העמוק בצמרת צה"ל (פרשנות)

אחרי ששלילת מרחב הדיג בתגובה לטרור בלוני התבערה לא הוכיחה את עצמה (רק ביממה האחרונה ולאחר שמרחב הדיג חזר בסוף השבוע ל 10 מיל, שוגרו 20 בלוני תבערה שהביאו לשריפת 200 דונם בעוטף עזה), מחליטים עתה במערכת הביטחון לגשת לתגובה חדשה אך משמעותית הרבה יותר והיא פגיעה בכל תושבי הרצועה, אי העברת דלקים לחשמל.

הבוקר, בעקבות הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל והצתת השריפות בעוטף עזה, הוחלט על הפסקת העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה.

צריך להבין.

הדיג מפרנס כחמישה עשר אלף בעלי סירות ובני משפחותיהם. זה חלק קטן מהאוכלוסיה. מניעת חשמל ודלקים פוגעת בכל רבדי האוכלוסיה כולל זו של הג'יהאד שפועל במרץ כדי לשבש כל הסכם והבנות בין ישראל לחמאס.

מצב החשמל כיום בעזה עומד על כשש שעות ביום  מניעת הדלקים תוריד כמות זו לכדי ארבע שעות ובעיצומו של הקיץ זו פגיעה קשה. לא בטוח שאנושה כי לכך לא רוצים להגיע  אך פגיעה קשה בהחלט כן.

האם זה מספיק? לדעת אנשי הצבא לא. התסכול בקרבם גדול. הצבא הכין תכניות, רקם יוזמות ושלל רעיונות אך הדרג המדיני מונע בשלב זה כל פעילות. כמה זמן זה יכול להמשך? לא הרבה, אומרים במערכת הביטחון. ביממה אחת 20 שריפות זה לא דבר שיכול להמשך. החום שישרור היום ברצועת עזה יעביר לפחות מסר. אם אצלנו בוער משריפות אצלכם יבער מחום אי זרימת החשמל.