האם הבחירות יתבטלו: גישושים בליכוד ובכחול לבן על ממשלת אחדות

    איתי גדסי No Comments on האם הבחירות יתבטלו: גישושים בליכוד ובכחול לבן על ממשלת אחדות

    לאחר פיזור הכנסת וכישלון הרכבת הממשלה, במפלגות הגדולות בודקים את האפשרות לבטל את החוק לפיזור הכנסת ולהקים ממשלת אחדות | לצורך ביטול חוק פיזור הכנסת נדרשים 80 חכי"ם שיצביעו בעד. אך ישנה פרשנות משפטית מקלה המאפשרת גם 60 חכי"ם שיעבירו את החוק | הנפגעות העיקריות מהמהלך הן המפלגות החרדיות | כחול לבן: "ממשלת אחדות רק בלי נתניהו"

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם ישראל לא תלך לבחירות בסוף? לאחר שהכנסת התפזרה לראשונה מקום המדינה מייד לאחר בחירות, הבינו במפלגות כנראה שהמהלך היה מהיר מידי ולא אחראי, גורמים בשתי המפלגות הגדולות בליכוד ובכחול לבן בודקים, ביחד ולחוד, את האפשרות לבטל את החוק לפיזור הכנסת, ולהמשיך בכנסת הנוכחית בלי צורך ללכת לבחירות בספטמבר.

    לפי הפרשנות הזו, אם שמונים חברי כנסת יצביעו בעד ביטול פיזור הכנסת, אז החוק שעבר לפני שלושה שבועות מתבטל ואיתו מערכת הבחירות כולה. כך חושף העיתונאי עמית סגל.

    ברור שהשלב השני בתכנית כזו הוא ממשלת אחדות עם כחול לבן, כשגישושים ברוח זו כזכור כבר היו ביום פיזור הכנסת. אז לפיד שלל על הסף אבל רוב צמרת כחול לבן דווקא הייתה – ועודנה מוכנה לשקול שותפות עם נתניהו בנסיבות מסוימות. במקרה כזה אגב עדיין אין שמונים: הליכוד כחול לבן וכולנו זה 74 ח"כים. עדיין צריך לגרד עוד כמה.

    בחוק יש לקונה – שום התייחסות באשר לסוגיה כזו. היועץ אגב, יש מישהו שמרחיק לכת עוד יותר: מיכל רוזנבוים, שהייתה מועמדת מטעם הליכוד למבקר המדינה, מסתובבת בין הליכוד, כחול לבן והעבודה עם פרשנות עוד יותר מקלה, לפיה גם שישים ואחד חברי כנסת מספיקים כדי למנוע בחירות.

    גם נתניהו וגם גנץ לא מעורבים במגעים, ההיגיון ברור: הליכוד שילם מחירים פשוטים על ניהול מו"מ גבאי, מותר להניח שיידרשו לסוגיה רק אם זו תהיה עיסקה מוגמרת.

    לא ברור מה הסיכויים של היוזמה להבשיל, אבל מהעובדה שכבר שבועיים בשתי המפלגות הגדולות דמויות דומיננטיות עוסקות בה, אפשר להבין עד כמה הם מבינים שיש להם הרבה מה להפסיד בבחירות האלה. כך כותב עמית סגל.

    המפלגות החרדיות והקטנות יהיו הנפגעות העיקריות מהמהלך הזה. לפיד יטיל ווטו על צירוף החרדים לקואליציה, הליכוד כפי בברית לפיד-בנט לא יעמוד בפרץ יותר מידי.

    מכחול לבן נמסר: "יש רק אפשרות אחת לביטול הבחירות – נתניהו יתפנה לטפל בענייניו המשפטים וכחול לבן תוביל ממשלה רחבה".



    0 תגובות