- רדיו קול חי - -

ירושלים: פרויקט פינוי האשפה במוצ"ש יורחב לשכונות נוספות

ירושלים מצטרפת לשאר הערים המפנות את האשפה במוצ"ש: פינוי האשפה בירושלים במוצאי שבת החל לפני תקופה קצרה וכמובן קצר שבחים רבים מתושבי העיר שאינם צריכים לחזות את הררי האשפה עד ליום ראשון. לאחר הצלחה מרשימה של הפיילוט הנחה ראש העיר, משה ליאון, להרחיבו לשכונות רבות נוספות.

ראש העיר, משה ליאון: "במסגרת רפורמת הניקיון שעוברת ירושלים בחודשים האחרונים, ולאור הצלחת פרויקט פינוי אשפה במוצ"ש, אנחנו הולכים ומרחיבים את הפרויקט לעוד שכונות בעיר. פינוי האשפה במוצאי שבת מביא לניקיון השכונות לקראת השבוע החדש , ובכלל זה מקל על זרימת תנועת כלי הרכב ומונע פקקים בשעות הבוקר של יום ראשון.

נמשיך לעשות כל מאמץ למען רווחת התושבים. המספרים מדברים בעד עצמם – כמות האשפה שנאספת במוצ"ש היא מהגדולות שנאספו אי פעם, כמות התלונות בימי ראשון בבקר, פחתה משמעותית, ושביעות רצון התושבים – עלתה".

שכונת בית וגן תצטרף במוצאי השבת הקרובה לפרויקט פינוי האשפה, לאחר ששכונת ארמון הנציב הצטרפה זה מכבר בהמשך יתווספו שכונות נוספות ברחבי העיר.

השכונות בהן מתקיים הפיילוט לפינוי האשפה במוצאי שבתות : ארמון הנציב, נווה יעקב,  חומת שמואל, רכס שלמה ושכונת הר נוף, התרחב גם לשכונות שמואל הנביא, מעלות דפנה, סנהדריה, רוממה, בוכרים, גאולה, מקור ברוך ובית ישראל.

עיריית ירושלים מכתירה את הפרויקט כהצלחה גדולה ותפעל להרחיבו לכל רחבי העיר.. כמויות האשפה שמפונות במוצאי שבתות מקלה משמעותית על הפינוי בימי ראשון בבוקר

מנהל אגף התברואה בעירייה, גיל גורני ציין: "מלבד התגובות המאוד חיוביות על הניקיון בשכונות, ישנן השלכות לאורך השבוע. התושבים מתעוררים לשכונות נקיות, מספר התלונות ירד בכ-90% על פינוי האשפה, הפינוי משפיע גם על רמת הטיאוט שעלתה. אני מאוד מקווה להרחיב את הפינוי במוצאי שבתות בכל העיר. נוכחנו להבין שלא ניתן לחזור לאחור, אנחנו עם הפנים קדימה ונמשיך לפעול למען ולטובת התושבים וכל מי שמבקר בעיר. ורק בקשה לי מהתושבים, אנא אל תחסמו את המכלים/כלי האצירה עם הרכבים."