- רדיו קול חי - -

בשל גניבת מים, התושבים נותרו עם ברזים ריקים

היום (רביעי) שוב התעוררו עשרות משפחות בהר חברון וגילו שאין להן מים בברזים בעקבות חבלות מכוונת בצינור המים הראשי. תושבי הציר המזרחי בהר חברון מתחילים להתרגל למציאות בה מידי שבוע אלפי תושבים מתמודדים עם הפסקות מים או נאלצים להיכנס למשמעת מים הכוללת סגירת ברזים והגבלת צריכת המים השגרתית. ימי הקיץ מגדילים את הצורך במים לשתייה, לשימוש ביתי ולחקלאות אך תושבי היישובים: כרמל, מעון, אביגיל, מצפה יאיר, סוסיא ובית יתיר לא זוכים בחודש האחרון לאספקת מים כבכל הארץ. מידי שבוע מתגלים בצינור ליישובים חיבורים פיראטיים של גנבי מים פלסטיניים שמונעים זרימה תקינה ומזהמים את המים.

המשמעות היא פגיעה באספקת המים מידי שבוע והגבלת מים לחקלאי האזור במטעים, ברפתות, ובלולים. לפני כשבועיים נאלצה רשות המים הלאומית לשגר שמונה מיכליות מים לאזור על מנת למנוע משבר מים חריף שאיים על אלפי התושבים ומידי שבוע מוציאה המועצה האזורית הר חברון הודעות המבקשות מהתושבים להימנע משימוש במים להשקיית גינות מילוי בירכות, כביסות כדי שיהיו מים לשתיה.

חברת מקורות מצידה מגבירה את מאמצי האכיפה ומאתרת מדי שבוע חיבורים של ערבים מצינור מקורות להשקיית שדות: "כבר למעלה משבוע שאנחנו מתעוררים לבוקר בלי טיפת מים, מתארגנים בקושי ושולחים את ילדינו למעונות ולגנים שגם בהם אין מים לצערנו. מאות תושבים נאלצים לחיות על שישיות מים." אומרת ניצן צורן, אם לארבע בנות המתגוררת באביגיל. "אנחנו לא מדברים על כביסות ומקלחות, על זה כבר ויתרנו".

אתמול איתרה וסגרה חברת מקורות שלושה מוקדים בהם התבצעו חיבורים פיראטיים לצינור ואספקת המים ליישובים חזרה לתקנה, אך הבוקר, בעקבות חבלה במספר מוקדים בצינור המים הראשי, שוב חווים התושבים הפסקת מים חוזרת. חברת מקורות תגיש תלונה למשטרה על הפגיעה בתשתיות המים.

ראש המועצה יוחאי דמרי אמר: "מה כבר ביקשנו? לא ייתכן מצב שבו אזרחי ישראל, המשלמים למדינה מיסים כשורה ממשיכים לסבול מטרור מים בעוד הגנבים ממשיכים ליהנות מאספקה תקינה של מים באין מפריע. אני דורש באופן מיידי להגביר את האכיפה ולתפוס את הפורעים. לצד זה יש לתקן את העונשים המושתים על הגנבים וליצור הרתעה חזקה. במקביל על מדינת ישראל להגביר את קצב העבודה להקמת תשתית מים ראויה כמו בכל מקום בארץ לה זכאים אזרחים במדינה מתוקנת. הגיע הזמן שהר חברון תפסיק להיות החצר האחורית של מדינת ישראל בכל הקשור לטיפול בתשתיות אלמנטריות כמו מים, חשמל ועוד".