בנט מציג תכנית גיוס אבל שוגה: "רבבות לומדים כי לא יכולים לעבוד"

    איתי גדסי No Comments on בנט מציג תכנית גיוס אבל שוגה: "רבבות לומדים כי לא יכולים לעבוד"

    שר החינוך היוצא נפתלי בנט מציג תכנית גיוס חדשה אותה מציג כ"תכנית שילוב" ובה שני תנאים בלבד | לצד זאת, בדברי ההסבר לתכניתו מציג משנה שגויה: "רבבות חרדים נותרים בישיבות עד גיל 24 כי אינם יכולים לעבוד"

    נפתלי בנט צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החינוך לשעבר ויו"ר הימין החדש נפתלי בנט מציג את תוכינתו החדשה לשילוב חרדים בצה"ל ובמקביל מתן פטור לבחורי הישיבה שאינם חפצים להתגייס ומעוניינים לצאת שוק העבודה ללא חרב הגיוס על ראשם.

    על פי התוכנית אותה מכנה בנט "משיסוי לשילוב", כל בחור ישיבה יהיה זכאי לקבל פטור מגיוס כבר מגיל 21 ומאז יוכל לצאת להתחיל לעבוד במה שיחפוץ.

    כמשקל נגד מציג בנט את המשכורת החדשה לחיילי צה"ל, שכר חודשי של 3000 ₪ לכל חיילי הסדיר הקרביים של צה״ל (תומכי לחימה 2000₪, עורף 1500₪ ). התכנית תופעל למשך 8 שנים, עם בקרה ומדידת תוצאות בכל שנה.

    בנט מציין כי התכנית שלו הפוכה ב-180 מעלות מחוק הגיוס המוצע.

    לדעתו של בנט, בהצעה של משרד הביטחון לה מתנגדים במפלגות החרדיות ישנה בעייתיות בהחלט, "המתווה הנוכחי של משרד הביטחון, הוא לדעתנו רע מאד לצעירים החרדים ולמדינת ישראל", אמר ופירט: "חרדי הולך לישיבה בגיל 18 ואם הוא נשאר שם עד גיל 24 הוא פטור משירות בצה״ל. עד גיל 24 אסור לו ללמוד מקצוע ולעבוד. זו עבירה. על פי החוק הקיים בשנת 2020 הגיל עוד יעלה ל26".

    "התוכנית שלנו הפוכה". מציין בנט, "אנו בעד הורדת גיל הפטור לחרדים 24 לגיל 21. כן, מה ששמעתם. חרדי שלומד בישיבה ומגיע לגיל 21 יוכל לצאת, ללמוד מקצוע, ולעבוד באופן חוקי. חרדים אשר ירצו להתגייס לצה״ל לאחר גיל הפטור יוכלו לעשות זאת בתכניות מיוחדות".

    בנט מוסיף: "אני מודה מראש: ההצעה לא הוגנת, אבל היא יעילה. גם אני שירתתי בקרבי וסיכנתי את חיי בסדיר, בקבע ובמילואים. גם ילדיי ישרתו בצה״ל. אבל, הכלל ״אל תהיה צודק, תהיה חכם״ חל כאן. אם נישאר במצב הקיים או בחוק הגיוס המוצע, הבעיה רק תלך ותחריף, עד שכאמור, כלכלת ישראל לא תוכל לשאת בעלויות".

    לסיום כותב בנט: "אני יודע שבמשרד האוצר אוהבים את עיקרי התכנית והאמת—כל מי שמפעיל שכל ישר מבין שזו הדרך המעשית. העלות התקציבית היא כ900 מיליון ₪, ועוד נחסוך בהוצאות רבות. התרומה לכלכלה עצומה. זו הצלת עתיד ישראל, לא פחות".

    עם זאת, בדברי בנט ישנה בעייתיות והתרסה כנגד עמלי התורה. כחלק מתכניתו כותב בנט כי "רבבות חרדים נותרים בישיבות בין גיל 21 ל-24 רק משום שהם לא יכולים לעבוד". דבריו אלו נוגדים את המציאות בה יושבים רבבות ועשרות אלפי בחורי ישיבות והוגים בתורה יומם ולילה.



    0 תגובות