ארה"ב מתכננת מתקפה נקודתית באיראן בתגובה להתקפותיה באזור

    שלמה ריזל No Comments on ארה"ב מתכננת מתקפה נקודתית באיראן בתגובה להתקפותיה באזור

    דיונים קדחתניים בבית הלבן בשבוע האחרון, לאור שחרור הרסן האיראני ותקיפת מטרות במזרח התיכון ע"י כוחות הפרוקסי, הנשיא איבד את סבלנותו הוא אינו רוצה מלחמה אבל מעוניין לתקוף את איראן ולהעביר מסר ברור, כך מוסרים מקורות באו"ם למעריב

    צילום: ויקיפדיה
    19:23
    16.04.24
    קובי פינקלר No Comments on גלנט: "האיראנים נכשלו במתקפה ויכשלו בהרתעה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר ההתקפות של איראן במזרח התיכון, האם ארה"ב עומדת לתקוף נקודתית באיראן? לדברי גורמים דיפלומטיים במרכז האו"ם בניו יורק, חשפו בפני מעריב את הערכתם כי ארצות הברית מתכננת לבצע תקיפה טקטית באיראן, בתגובה לתקיפת המכליות במפרץ הפרסי בשבוע שעבר. על פי אותם הבכירים, מאז יום שישי מתקיימים בבית הלבן דיונים בלתי פוסקים בהם משתתפים מפקדי צבא בכירים, נציגי הפנטגון ויועציו של הנשיא דונלד טראמפ. כך חושף מעריב.

    לדברי הגורמים הפעולה הצבאית הנשקלת תהיה הפצצה אווירית על מתקן באיראן הקשור לתוכנית הגרעין שלה. "ההפצצה תהיה קשה ומאסיבית אבל תהיה מוגבלת ליעד מוגדר", אמר דיפלומט מערבי. ההחלטה לבצע פעלה צבאית נגד איראן נידונה בבית הלבן לפני הדיווח האחרון שלפיו איראן עשויה להגדיל את רמת העשרת האורניום.

    כמו כן, ציינו אותם הדיפלומטים, ארצות הברית מתכננת לתגבר את נוכחותה הצבאית במזרח התיכון, ובימים הקרובים היא אף תשלח לאזור חיילים נוספים. עוד ציינו הגורמים כי הנשיא טראמפ עצמו לא שש למהלך צבאי נגד איראן, אך הוא איבד את סבלנותו בנושא, ויאפשר למזכיר המדינה מייק פומפאו, שדוחף לפעולה, את מבוקשו.

    כזכור, פומפאו חזר בימים האחרונים פעמים אחדות על הצהרות חריפות נגד איראן. פומפאו טוען כי אין ספק שההתפוצצויות שאירעו באחרונה במכליות במפרץ בוצעו על ידי איראן.

     



    0 תגובות