- רדיו קול חי - -

שרה נתניהו הורשעה ב"ניצול מכוון של טעות הזולת"

רעיית ראש הממשלה הגב' שרה נתניהו הורשעה היום במסגרת הסדר טיעון בפרשת המעונות במסגרתה הגב' נתניהו תודה בעבירות כתב האישום המתוקן ותורשע בעבירה פלילית של ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בו מרמה.

במסגרת הסכם הטיעון תשלם הגב' נתניהו קנס של 55 אלף שקל, ב11 תשלומים.

סכום הארוחות שהגב' נתניהו מואשמת בהזמנתן הופחת מ-350 אלף שקל ל-175 אלף שקל, וכתב האישום מציין כי נתניהו נמנעה לדווח שהיא מעסיקה מבשלת.

בכתב האישום נכתב: "הנאשמת הנחתה את מר סיידוף ואת אבות הבית במעון באשר למצרכים ולשירותים שהיא מבקשת שיסופקו לה על ידי המשרד. לעיתים, כאשר אלה לא סופקו או שלא סופקו לשביעות רצונה, הפצירה הנאשמת במר סיידוף שישיג ויסדיר את אספקת השירות או המוצר המבוקש, זאת גם במקרים בהם ידעה שהדבר אינו כלול בהוצאות המאושרות על ידי המשרד, ואף במקרים בהם מר סיידוף הסביר לנאשמת שאין הצדקה למימון אותו שירות או מוצר על ידי המשרד".

"הנאשמת ומר סיידוף פעלו בצוותא חדא לנצל במכוון את טעות הגורמים הרלוונטיים במשרד, שסברו כי במעון לא מועסקת מבשלת, ובעקבות זאת, נשא המשרד בתשלומים עבור ארוחות מוכנות ממסעדות ושפים שהוזמנו למעון, כמו גם בשכרן של העובדות שהועסקו כמבשלות".

התובע מטעם הפרקליטות, עו"ד ארז פדן, אמר בדיון כי "כמו בכל הסדר טיעון כל צד עושה ויתורים, לעיתים ויתורים לא קלים, בשים לב את הבנתו את התיק ואת הסיכויים והסיכונים בניהול התיק. בנקודת המבט של המאשימה נעשו על ידינו ויתורים משמעותיים וניתן להניח שכך גם חשה ההגנה. בסופו של דבר הויתורים ההדדיים אפשרו את הגשת הסדר הטיעון שלטעמנו הוא מאוזן".

עו"ד יוסי כהן, המייצג את נתניהו, אמר בדיון כי "מהרגע שבו נפתחה החקירה החל מסע הדלפות אדיר, זדוניות ומכפישות. דמה של מרשתי נשפך בחוצות. שכחו שהיא אם ורעיה. תהליך הדמוניזציה היה חסר תקדים. אף אדם סביר לא היה עובר זאת. הגברת הזו עשויה מפלדה מיוחדת".