- רדיו קול חי - -

טרול פוליטי \\ בצלאל קאהן

אביגדור ליברמן מכה שוב, וגם הפעם הוא סותר את דבריו הקודמים.

האיש שהוביל אותנו למערכת בחירות נוספת ומיותרת, הצהיר ממש לאחרונה, כי הוא לא ישב בממשלת אחדות, הוא לא ישב עם כחול לבן, הוא ישב רק בממשלת ימין, ובכלל, ממשלת אחדות זו ממשלת שיתוק. אתמול, אחרי ששכח את מה שאמר רק לפני שבוע ושבועיים, הוא הצהיר כי יפעל להקמת ממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן, בלי חרדים וימנים קיצוניים.

אז האיש שכל חייו הפוליטיים הציג אג'נדה של ימין קיצוני, או ימין אמיתי או כל מילה נרדפת אחרת למילה ימין, פתאום משנה גירסה, העיקר להטריל את המערכת, לשבש אותה, לשגע אותה.

אז הנה הסבר קצר על המונח טרול או להטריל. המונח הזה, לפי ויקיפדיה, מתאר אדם שמפיק הנאה מפעולות שלהוב, כמו פרסום תגובות סרק, שימוש עקבי בסרקזם, פיצוץ דיונים ענייניים, והשחתת תוכן.

הטרול הטיפוסי, כך על פי אנציקלופדיית ויקיפדיה, עסוק בחרחור ריב ומדון. על פי רוב הוא יעשה זאת על ידי הכנסת תוכן שגוי או תוכן שיעורר אנטגוניזם. הטרול נוהג לעורר מהומות וויכוחים, הוא אדיש לביקורת של אחרים, אין בו סממני הקשבה, הבנה והיגיון – והוא מפיק הנאה מהנזק וההרס שהוא זורע. ישנם פסיכולוגים הסבורים, שההדים הרבים ותשומת הלב שהטרולים זוכים להם בעקבות הנזק שנגרם על ידם, יחזקו אותם להמשיך בהתנהגותם ההרסנית, שכן גם תשומת לב שלילית – היא בכל זאת תשומת לב.

אז טרול הוא מושג של מעורר מהומות סדרתי, בעיקר ברשת, אבל מסתבר שגם בחיים האמיתיים ישנם כאלה, שפשוט צריך להתעלם מהם עד שייעלמו לגמרי.