- רדיו קול חי - -

מנדלבליט תוקף את אוחנה: "עיקרון שלטון החוק לבדו מולנו"

היועץ המשפטי לממשלה הגיב לדבריו של שר המשפטים אמיר אוחנה בראיון אמש לחברת החדשות ואמר: "במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, המושתתת על עיקרון שלטון החוק, החובה לציית לפסיקת בתי המשפט היא בגדר מושכלת יסוד, המשמשת ערובה להגנה על זכותו של כל אזרח במדינה. זו אינה אפשרות הנתונה לבחירה. מדובר בחובה המוטלת על כל אזרח וכל רשות שלטונית באשר היא".

"בנוסף, יש לומר: לנגד עיני רשויות אכיפת החוק והתביעה הכללית – ובראשם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה – עומדים רק שיקולים ענייניים ומקצועיים. החלטות מתקבלות אך ורק על בסיס חומר הראיות והוראות הדין, ולא חלילה משום שיקול זר. אנשי מערכת אכיפת החוק הם עובדי ציבור מסורים, הפועלים יום וליל כדי לשמור על אזרחי המדינה, ביטחונם, רכושם, וטובתם. היועץ המשפטי לממשלה ימשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם שר המשפטים ועם הממשלה, תוך הקפדה על שיח פורה ומכבד".

חבר הכנסת יעקב מרגי (ש"ס) הגיב לדבריו של היועמ"ש מנדלבליט ואמר: "מתי מנדלבליט יאמר את דעתו בעניין הכפיה החילונית של דינה זילבר על החרדים? הרגישות שלו נוגעת לליבי אז אולי שיקח את התפוח האדמה הלוהט הזה ויכריע: כשציבור מעוניין בהפרדה זה לא עניינה של דינה זילבר. וזו לא פגיעה במרחב הציבורי".

כזכור, אתמול אמר אוחנה כי לדעתו קיימת אפשרות שינסו במשרד המשפטים "לתפור" לו תיק בשל דעותיו על מערכת המשפט.