הנשיאה חיות על שר המשפטים: הדרך לאנרכיה – קצרה

    איתי גדסי No Comments on הנשיאה חיות על שר המשפטים: הדרך לאנרכיה – קצרה

    נשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות הגיבה היום לדברי שר המשפטים אמיר אוחנה שאמר כי לא כל החלטה של בג"צ צריך לקיים: בין תפיסת העולם הזו ובין אנרכיה של 'איש הישר בעיניו יעשה' – הדרך קצרה" – מדובר בהשקפת עולם חסרת תקדים

    7:46
    18.04.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on ירי רקטות לעבר מטולה: בחסדי שמים אין נפגעים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, הגיבה הבוקר בהשתלמות לנשיאים וסגני נשיאים של בתי משפט במעלה החמישה לדבריו של שר המשפטים הנכנס אמיר אוחנה ואמרה:" חשוב לי לומר לכם כי בעיניי יש לראות בחומרה את העובדה ששר משפטים במדינת ישראל, ביום השבעתו לתפקיד, בוחר לשתף אותנו בהשקפת עולם משפטית חסרת-תקדים וחסרת-אחריות שלפיה לא את כל פסקי-הדין הניתנים על ידי בית-משפט חייבים לכבד.

    הנשיאה חיות הוסיפה: "במלים אחרות, כל בעל דין יוכל מעתה בברכת שר המשפטים לבחור איזה פסק דין צריך לקיים ואיזה לא. ואני רוצה לומר על כך רק דבר אחד – בין תפיסת העולם הזו ובין אנרכיה של 'איש הישר בעיניו יעשה' – הדרך קצרה".

    דבריה של הנשיאה חיות באים בתגובה לראיון של השר אמיר אוחנה לחברת החדשות שם אמר כי לא כל החלטה של בג"ץ צריך לקיים: "טלי חטואל, עליה השלום, גרה בגוש קטיף, היא הגיעה לציר כיסופים ונורתה על ידי מחבלים שהגיעו עד הציר. מסתבר שהמחבלים הגיעו עד ציר כיסופים בחסות מספר מבנים שנבנו בפאתי חאן יונס. הצבא זיהה את המבנים הללו כסכנה ביטחונית. ובג"ץ, למרות שאין לו מומחיות, החליט למנוע את ההריסה הזאת. אני אומר שהשיקול העליון צריך להיות שמירת חיי האזרחים. כן, אני אומר זאת".

    אוחנה רמז כי הוא חושש שיתפרו לו תיק:  "אני חושב שכרגע אני צריך ללמוד את המשרד ועוד לא עלה בידי לעשות זאת. היו לי התבטאויות גם בהקשרים אלו בעבר. אני חושב שגם ציינתי מקרים ספציפיים, דיברתי על יעקב נאמן לדוגמא. מה שאני לומד מזה, שלא תמיד צריך לצאת מנקודת הנחה שיושבים במערכת אך ורק מלאכים צחורי כנפיים, שמקבלים את החלטותיהם משיקולים מקצועיים בלבד".

    יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' הגיב לדברי נשיאת העליון ותקף: "יש לראות בחומרה רבה את העובדה שנשיאת בית המשפט העליון מרשה לעצמה לבקר את שר המשפטים הנבחר בצורה חריפה ובפומבי. לגופו של עניין, ציות לחוק חשוב הרבה יותר מציות לפסקי דין. כשפסקי דין יושתתו על בסיס ציות לחוקי הכנסת לא תהיה שום בעיה לציית להם ככתבם וכלשונם".

    תגובת כחול לבן לדברי נשיאת בית המשפט העליון: "דבריה של נשיאת ביהמ״ש העליון, אסתר חיות, הם אזעקת אמת לכל אזרחי ישראל שרוצים לחיות במדינת חוק. מופע האימים שנתן אתמול השר אוחנה מבהיר לכולנו שהדמוקרטיה הישראלית בסכנה! ממשלת נתניהו חלשה מול חמאס וחזקה מול בג״צ. המטרה היחידה היא הישרדות השליט וכל האמצעים כשרים.

    עו"ד ציון אמיר בתגובה לדבריו של שר המשפטים, אמיר אוחנה: "אני קורא לשר המשפטים אמיר אוחנה לחזור בו מהאמירה האומללה והמיותרת שממנה השתמע כי לא תמיד צריך לקיים את פסיקות בג"ץ. בנושא הזה אין מקום למחלוקת – כל נבחר ציבור, ובוודאי שר המשפטים, חייב להבין את העובדה הבסיסית שיש לציית תמיד להחלטות בית המשפט. כל עמדה אחרת היא פתח לאנרכיה ולערעור חמור של אמון הציבור במערכת המשפט, ובהכירי את אמיר אוחנה אני בטוח כי ימצא את הדרך הראויה להבהיר את דבריו.

    "שתיקת הכבשים של הנהגת לשכת עורכי הדין בעניין זה חמורה ומדאיגה לא פחות. יש רגעים – אפילו ערב בחירות – שבהם השיקולים הפוליטיים הופכים ללא רלבנטיים וטובת הציבור והעניין עצמו הם הדבר היחיד שחייב לעמוד לנגד עינינו. אני מצפה מיו"ר הלשכה הזמני להתעשת ולפרסם הודעה נחרצת וברורה בעניין."



    0 תגובות