הרב מדן בריאיון: "חייבים ללכת לאחדות, יש מקום גם לבנט ושקד"

    אסתי פלד 1 Comment on הרב מדן בריאיון: "חייבים ללכת לאחדות, יש מקום גם לבנט ושקד"

    הרב יעקב מדן בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' | אחדות כוללת: "הציבור לא יסלח לנו לעולם אם לא נתגבר על המריבות ושוב נעמוד על גבול אחוז החסימה. זה לא רק אגו" | על האמירה של ח"כ סמוטריץ': "אמירה במקומה אבל היה עליו להתנסח אחרת. אנחנו גם צריכים להפסיק לפחד מה לומר" | האזינו

    הרב יעקב מדן צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הג"ר יעקב מדן ראש ישיבת ההסדר "הר עציון" בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן על המחלוקות הגדולות בציבור הדתי סביב ריצה משותפת של הבית היהודי שוב עם בנט ושקד. האמירות של סמוטריץ' על משפטי התורה.

    הרב דיבר על הצורך הגדול בעת הזו באחדות: "הציבור לא יסלח לנו לעולם אם לא נתגבר על המריבות ושוב נעמוד על גבול אחוז החסימה. זה לא רק אגו אלה גם מחלוקות אידאולוגיות. לא רק רבנים צריכים לפעול לחבירה רחבה, אלה כל מי שבידו לעשות את זה כולל מהאקדמיה וכל מי שיש לו השפעה. לאור הנסיבות צריך לקפל את המחלוקות ולרוץ יחד".

    לאמירות כנגד בנט שכביכול הוא בגד שעזב את הבית היהודי, הרב מגיב בנחרצות: "בנט איננו בוגד, אסור להוציא מילה כזו מהפה. יש לו אידיאלים והוא חדור בתחושת שליחות, אסור לומר עליו מילים כאלו. ייתכן והוא שגה בחלק מהדברים כמו אחרים אנחנו בסך הכל בני אדם".

    על צירוף בנו ושקד: "הדרך היחידה לאיחוד בימין זה רק באמצעות בלוק טכני. יש מקום לבנט ולשקד באיחוד".

    על האמירה של סמוטריץ': "האמירה של סמוטריץ' על משפט ההלכה לא היה במקומו, אבל אנחנו במדינה שלשמאל מותר להגיד הכל. גם אני חושב שצריך להחזיר את משפט התורה על מדינת ישראל, אבל הדרך לזה מורכבת".

    האזינו לראיון:

    צילום: פלאש 90


    1 תגובות

    מיין תגובות