- רדיו קול חי - -

נס רפואי: נפצע אנוש בפיגוע והשתחרר על רגליו: "לא פחדתי"

ביום שישי בבוקר, לפני פחות משבועיים, חזר גבריאל לביא מתפילה בכותל, והיה בדרכו הביתה. מחבל שהגיע מאחוריו דקר אותו פעמים רבות בכל חלקי גופו, ופצע אותו אנושות.

צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א בראשות הפראמדיקים אילנה אברמס וחיים ואלס, יחד עם החובשים של מד"א שלומי טדגי, חובב אלחנן וצביקי רובינפיין העניקו לגבריאל טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, חבישות ושימוש בתרופות מיוחדות ופינו אותו לבי"ח שערי צדק בבירה שם הובהל במהירות לניתוח חירום וטופל במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים.

היום (רביעי) טרם שיחררו מבית החולים פגשו גבריאל לביא ואישתו את צוות מד"א והודו להם בהתרגשות על הטיפול הרפואי והפינוי המהיר לבית החולים, שהצילו את חייו של גבריאל.

"אני רוצה להודות לפראמדיקים ולחובשים של מד"א, לצוות הרפואי בבית החולים שערי צדק, לכל החברים, למשפחה, וכמובן להודות על התפילות של עם ישראל. ברגע הפיגוע לא פחדתי, הרגשתי שהשם איתי ושהעם איתי.

אני זוכר שבאותו בוקר הלכתי לישיבת שובו בנים, ולאחר מכן לכותל. בדרכי חזרה הביתה, סמוך לשער שכם, המחבל תקף אותי מאחור, ודקר אותי", שחזר גבריאל לביא, "הסתובבתי וראיתי את המחבל מולי. לא היה לי הרבה מה לעשות, רק התפילין היה לי ביד. לאחר מספר דקירות איבדתי הכרה ונפלתי. המחבל חשב שמשימתו הושלמה, ועזב אותי".

פראמדיקית מד"א, אילנה אברמס: "כשהגענו לזירה, גבריאל היה במצב קריטי, עם פציעות מאוד קשות. יחד עם כונני מד"א שמתגוררים בעיר העתיקה ממש נלחמנו על חייו של גבריאל, והענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות, עצירת דימומים ושימוש בתרופות מיוחדות.

ידעתי מיד שגבריאל זקוק למנות דם ולניתוח חירום, ועוד במהלך הפינוי המהיר לשערי צדק יצרנו קשר עם בית החולים, והעברנו להם דיווח מפורט על מצבו הרפואי הקשה, על מנת שהם ייערכו בחדר הטראומה.

שיתוף הפעולה והתיאום המלא בינינו לבין בית החולים אפשר מתן טיפול רפואי רציף ומציל חיים, מרגע הגעתנו לגבריאל בשטח, ועד כניסתו לחדר הניתוח. להגיע היום לבית החולים ולראות את גבריאל, שרק לפני שבועיים היה במצב אנוש, כשהוא עומד על הרגלים ומתהלך, מרגש אותנו מאוד ולא מובן מאליו".

ד"ר אלון שוורץ, מביה"ח שערי צדק: "פחות משבועיים אחרי שגבריאל הגיע אלינו במצב קשה מאוד, תלוי בין החיים לבין המוות, אנחנו מאוד נרגשים לשבת פה ביום שהוא משתחרר הביתה, וחוזר לחיים רגילים. זה באמת לא מובן מאליו. אני רוצה לשבח את התפקוד המעולה של הפראמדיקים של מד"א שפינו אותו בצורה מאוד מהירה לבית החולים, מה שבעצם הציל את חייו".

צפו בדבריו של גבריאל: