נתניהו: "מגיבים בתקיפות לכל התקפה ושוללים יכולות לפני מעשה"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "מגיבים בתקיפות לכל התקפה ושוללים יכולות לפני מעשה"

    ראש הממשלה השתתף בטקס האזכרה לנשיאה הרביעי של מדינת ישראל אפרים קציר ז"ל. בדבריו התייחס למהפכה ביחסי ישראל עם מדינות האזור: "ישראל תורמת לשיפור חייהם של מיליוני בני-אדם – באסיה, באפריקה, באמריקה הלטינית וביבשות אחרות"

    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (רביעי) בטקס האזכרה הממלכתי לנשיאה הרביעי של מדינת ישראל אפרים קציר ז"ל, בבית העלמין ברחובות. בדבריו התייחס ראש הממשלה לפעילות הצבאית באזור ולתקיפה לכאורה המיוחסת לישראל בסוריה כנגד אתרי מודיעין איראנים: 'שרשרת המבחנים שאיתם אנו מתמודדים איננה פוסקת".

    עוד הוסיף נתניהו: "אנו מגיבים בתקיפות ובעוצמה לכל התקפה נגדנו, אבל איננו פועלים רק לאחר מעשה, אנחנו שוללים יכולות של האויב לפני מעשה. באופן שיטתי ועקבי אנחנו פועלים למנוע מאויבנו להקים בסיסי תקיפה נגדנו בקרבתנו".

    ראש הממשלה דיבר בשבחו של הנשיא ואחיו אהרון ז"ל ואח"כ התייחס למציאות המדינית הדיפלומיטת בה נתונה ישראל כיום: "מתחולל שינוי מהותי בעולם הערבי והמוסלמי. המדינות המתונות באזורנו רוקמות איתנו כיום שיתופי פעולה כפי שלא היה מעולם. לשלום הראשון עם מצרים, לפני ארבעה עשורים, קדמו הסדרי הפרדת הכוחות בתיווכו של ממשל הנשיא האמריקני פורד.

    קציר נפגש עם שר החוץ שלו, הנרי קיסינג'ר, במסעות הדילוגים שלו, ואף עם הנשיא פורד עצמו בוושינגטון. כנשיא לנשיא הוא הבליט את מצוקתם של יהודי ברית המועצות – וקיבל הבטחה למעורבות אמריקנית בנושא זה".

    פריצת חומות העויינות: "גם הביקור ההיסטורי של נשיא מצרים סאדאת אירע בתקופת נשיאותו של אפרים קציר, 4 שנים בלבד אחרי מלחמת יום הכיפורים. הביקור הזה סלל דרך לפריצת חומת העוינות הערבית כלפינו. הביקור הזה סלל את הדרך לשלום. הנשיא קציר היה בין מקבלי פניו של סאדאת בשדה התעופה. בימים הבאים הם נפגשו עוד כמה פעמים. קציר הודה בחום לסאדאת על עוז רוחו ועל רצונו לסיים את הסכסוך עם ישראל".

    אור לגויים: "ישראל תורמת לשיפור חייהם של מיליוני בני-אדם – באסיה, באפריקה, באמריקה הלטינית וביבשות אחרות. אנו עושים זאת בתחומי החדשנות הטכנולוגית, הרפואה, החקלאות, המים, התקשורת והאנרגיה החלופית. הייתי רוצה לספר לאפרים קציר על פגישה שהייתה לי אתמול עם נשיא AT&T",

    הוא אומר לי: "אנחנו פרוסים בכל העולם, יש לנו פה בערך אלף איש. אין דבר כזה בעולם, אין את היצירתיות, היזמות, כושר ההמצאה, מהירות הפעולה, אין דבר כזה כמו השילוב של המדע והטכנולוגיה במדינת ישראל", ואת זה אני מעביר ישירות לרוחו ומורשתו של אפרים קציר.

    לסיום אמר נתניהו: "מדינתנו תורמת לקדמה האנושית ולרווחת האנושות, כמגדלור מוסרי בולט בעולם החופשי. לו קציר היה עימנו – אני בטוח שהיה מברך על כך בכל לבו".



    0 תגובות