קודים אאוט: מערכת ההתראות של פיקוד העורף משתנה

    קובי פינקלר No Comments on קודים אאוט: מערכת ההתראות של פיקוד העורף משתנה

    בניגוד למה שהיה עד כה בעת מתקפת טרור, אז הודעות ההתראה של פיקוד העורף התבססו על קודים ואזורים, בפיקוד העורף משיקים מערכת חדשה המזהה אזורים בצורה מצומצמת ויעילה יותר

    צילום: יניב נדב, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מערכת ההרתעה של פיקוד העורף משנה פניה. לאחר מספר שנים של עבודה, יוצא היום פיקוד העורף עם מערכת התרעה חדשה וחכמה.

    סא"ל שלומי ממן, ראש ענף הסברה בפיקוד העורף, אומר שהמציאות השתנתה "כמות האזורים שבהם ניתן להתריע גדלה מ-250 אזורי התרעה שהיו בעשר שנים האחרונות, למציאות של למעלה מ-1,700 אזורים שמפלחים לא רק כל ישוב או עיר אלא גם מפלחים חלוקה לפי שכונות".

    הבדיקות נעשו לאורך שנים. "אין חסינות שהכל מושלם", אומרים בפיקוד העורף, "אבל היום עם עליית המערכות החדשות באוויר השליטה היא ארצית במערכת של שליטה ובקרה שבה המערכת יודעת לפלח אזור מצומצם בפני עצמו".

    ללא שם

    כדי להבין את משמעות השינוי ואת עצמת השינוי הרי שאם עד עכשיו היתה עיר כמו רעננה מקבלת התרעה גם עבור רשפון וכפר שמריהו במערב ובני ציון ובצרה בצפון, היום עם הכנסת המערכת החדשה, יופיע גם שם העיר (ולא מספר קוד כפי שהיה בעבר)  וגם מערכת ההתרעה תושמע רק בה ולא תפעיל את כל היישובים מסביב.

    הערב בשעה 17 תכנס המערכת לפעולה ואז יוכל כל אזרח למצוא את יישובו באתר של פיקוד העורף.

    וכיצד מפרידים בין ישובים ובין שכונות? מאד יתכן שאכן נשמע את הצופרים אבל ההודעה בתקשורת או בהודעות תהיה מעתה ממוקדת ולא תכניס כמות גדולה של תושבים למרחבים מוגנים.



    0 תגובות