- רדיו קול חי - -

אייכלר: "חושש ממשלת אחדות; מי שמסית – לא לגיטימי"

ח"כ ישראל אייכלר שוחח עם בצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר" והתייחס למציאות הפוליטית המורכבת. "יש בעיה בסיסית בין האוכלוסיות בישראל. סמוטריץ' חושב שזו מדינה יהודית ולכן הוא היה רוצה שזו תהיה מדינת הלכה. הטעות שלו – שזו לא מדינה יהודית. זו מדינה חילונית שיש בה גם מיעוט חרדי", טען אייכלר.

לדבריו: "אנחנו יהודים שחיים בגלות, ויש סטטוס קוו שמאפשר לנו להשפיע על שני דברים: שלא יפריעו לנו ללמוד תורה בשום אופן ושנוכל להשפיע כמה שאפשר על הצביון היהודי. אבל מעולם לא חשבנו להלביש למדינה כיפה כמו שחשבו בציונות הדתית".

"אין ספק שהכשל הנוראי של אי הקמת הממשלה לאחר הבחירות האחרונות יצר עייפות ואכזבה גדולה במחנה הימין לא פחות מבמחנה השמאל. כל עוד שנתניהו היה גיבור וקוסם כולם הריעו לו, ברגע שנכשל בהקמת הממשלה כל הקצבים מוציאים את הסכינים. אני חושש מאוד מהקמת ממשלת אחדות אחרי הבחירות כשהחרדים ישארו בחוץ. הרי ממשלה עם לפיד אנחנו לא יכולים לאפשר, ועם ליברמן זה לא אפשרי. אז התרחיש הכי הגיוני זה ממשלת הליכוד-כחול לבן. זה מטריד מאוד, וגם גדולי ישראל מוטרדים מזה. עוד מנדט אחד והיינו מקימים ממשלה בלי ליברמן. מי שלא הצביע צריך לעשות חשבון נפש אם לא הוא אחראי לכך שבני הישיבות נותרו ללא שום חוק שמאפשר להם ללמוד תורה".

"אין נציג חרדי אחד שפסל את גנץ או יעלון. אנחנו זוכרים את יעלון כשר ביטחון שהיה טוב לחרדים. הבעיה היא שהם חברו ליש עתיד. הציבור החרדי הופך לבלתי לגיטימי כמו המפלגות הערביות. זו ההצלחה של ליברמן. אין דבר כזה באירופה ובשום מקום אחר בעולם. הציבור החרדי הוא מוקצה מחמת מיאוס בתקשורת ובפוליטיקה. דמנו הפקר. שוטרי מג"ב יכולים להכות בילד חרדי מיוחד ואף אחד לא נותן את הדין. הגיע הזמן להתקומם ולומר את דברנו. מי שמסית נגד אוכלוסיה הוא בלתי לגיטימי במדינה דמוקרטית. צריכה להיות הכרעה שמי שעושה זאת צריך לתת את הדין באופן אישי".

עוד אמר אייכלר: "לצד זאת אנחנו חזקים וצריכים להתאחד מבפנים. הקב"ה נתן לנו הזדמנות להגדיל את הכוח של גוש הימין לשישים ואחד. רק הציבור החרדי יכול לעשות זאת. אם אנחנו העסקנים היינו עושים לפחות אחת מני אלף ממה שעשו גדולי התורה שיצאו לעצרות תפילה עבור ההצלחה בבחירות, היינו בקלות מגיעים למנדט נוסף. מי שיישאר אדיש במערכת הבחירות הקרובה, פוגע בציבור החרדי ובילדים שלו עצמו".