"בשקידה עצומה וכך היא דרכה של תורה": המסמכים על מרן שר התורה משנת תשי"ח נחשפים

    קלמן טלר No Comments on "בשקידה עצומה וכך היא דרכה של תורה": המסמכים על מרן שר התורה משנת תשי"ח נחשפים

    מיוחד: חילופי מכתבים בין הנהלת כולל "חזון איש" משנת תשי"ח על מרן שר התורה הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי שליט"א רואים אור לראשונה: "כבר יצא טבעו בבקיאות עצומה בכל חדרי התורה" | מיוחד

    צילום: דוד זר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במפגש במעונו של שר התורה הציגו בכירים בארגון הג'וינט חילופי מכתבים בין הנהלת כולל חזו"א לארגון על המשך התמיכה במרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א בהיותו אברך צעיר בהם עוטר בתארים מופלגים

    לקראת חג מתן תורה נרשם השבוע מחזה לא שגרתי במעונו של מרן שר התורה הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי שליט"א, כאשר בפני מרן שליט"א נחשפו חילופי מכתבים בין הנהלת כולל חזון אי"ש שבה למד מרן שליט"א כאברך, להנהלת ארגון הג'וינט שבהם בקשה להמשיך ולהשתתף באחזקת התורה של מרן שליט"א בהיותו אברך צעיר, למרות שעבר את גיל הזכאות הרשמי. את המכתבים המרגשים הציגו בפני מרן בכירים בארגון הג'וינט מר ראובן גורבט ראש תחום חרדים ג'וינט ישראל – תב"ת והרב יצחק טרכטנגוט מנהל תוכנית החרדים בארגון.

    f807c1b5-2844-41d1-888f-0f6e1975e928

    אחד המכתבים שנשלח מהנהלת כולל "חזון איש" בשנת תשי"ח 

    המכתבים חושפים את ההערכה העוצמה שהייתה למרן עוד בטרם הגיעו לגיל 30 במכתב משנת תשי"ח נכתב על מרן שר התורה: 'כבר יצא טבעו בגדלו בתורה, בבקיאות עצומה בכל כחדרי התורה בהבנה מעמיקה. כבר הופיעו חיבוריו המעידים על מחברים שהוא נוצר לגדולות. נתפרסם בדפוס חיבורו 'השב אורחותיו' הכולל מקורות על ספר 'אורחות חיים' להרא"ש, ועכשיו עומד להופיע חיבורו 'קריית מלך' מקורות על כל הלכות הרמב"ם' נכתב במכתב ששיגרו ראשי כולל חזו"א בהם הגאון רבי נחום מאיר קרליץ אביו של מרן הגר"נ שליט"א.

    אל המכתב צורפו שמות נוספים של תלמידי חכמים מובהקים שגם לגביהם ביקשה ההנהלה לקבל תמיכה כספית. במכתב תשובה של הנהלת הג'וינט אושרה באופן מיידי התמיכה במרן שר התורה.

    במשך זמן רב העמיק מרן בקריאה במכתבים, שחיוך נסוך על פניו שהוא נזכר כמה מאמצים הושקעו בתמיכה בלומדי התורה באותם הימים. מר ראובן גורבט שהציג את המכתבים למרן שליט"א, אמר כי זכות גדולה עמדה לארגון הג'וינט בתמיכה בעולם התורה והישיבות בחוץ לארץ והמשיך גם בארץ ישראל. 'גם כיום אנחנו זוכים להיות לעזר ולסייע לישיבות הקדושות פה בארץ ישראל'.

    5acc15d0-aed5-416e-8fb6-55b3bd686ce6

    מרן שר התורה מעיין במכתבים ההיסטוריים שהובאו לפניו השבוע

    הרב יצחק טרכטינגוט מנהל תכניות החרדים בג'וינט, ציין כי לארגון הג'וינט רצף ארוך שנים של סיוע לעולם התורה ויש לו זכיות יסוד בשיקום עולם התורה לאחר השואה בארץ ישראל. גם כיום פועלות התכניות בהכוונת ראשי הישיבות וגדולי הדור שליט"א.

    בסיום הביקור בירך מרן שר התורה את בכירי הג'וינט שיזכו להמשיך בפעילות החשובה שלהם בעזרה לעולם הישיבות בפרט ובעשיית חסד בכלל.



    0 תגובות