מטורקיה ועד גרמניה: נשיאי המדינות משגרים תנחומים לנשיא המדינה

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on מטורקיה ועד גרמניה: נשיאי המדינות משגרים תנחומים לנשיא המדינה

    מאז היוודע דבר פטירתה של רעית נשיא המדינה נחמה ריבלין ז"ל, משגרים נשיאים רבים דברי נחמה וחיזוק לנשיא המדינה רובי ריבלין

    ריבלין לצד קבר רעיתו צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אגרות תנחומים ממנהיגי עבר והווה ברחבי העולם מגיעות אל בית הנשיא מאז היוודע דבר מותה של נחמה ריבלין ז"ל ביום שלישי, א' בסיוון/

    באגרת ששלח נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר, Frank-Walter Steinmeier ידידו האישי של הנשיא נכתב: "קשה לאמוד את משמעות אובדן זה. נחמה תיזכר כאישיות חזקה ואמיצה. מחויבותה הנמרצת והבלתי נלאית לחלשים שבחברה הייתה דוגמה והשראה לאנשים רבים. היא דאגה תמיד להנכיח בגלוי סובלנות ולכידות בתקופה של קיטוב הולך וגובר."

    נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, Donald J Trump, כתב: "מלאניה ואני שולחים את תנחומינו העמוקים לנשיא ראובן ריבלין ולכל מדינת ישראל עם פטירתה של הגברת נחמה ריבלין. הגברת ריבלין ייצגה את המדינה שהיא אהבה בחסד. היא תחסר לנו, ולכל אלה שהכירו אותה."

    נשיא הודו ראם נאת' קובינד, Ram Nath Kovind, כתב: "אנו זוכרים את החסד והקסם של הגברת נחמה ריבלין כאשר ליוותה את כבודו בביקורכם במדינתנו בנובמבר 2016. העם בהודו עומד אתך, נשיא המדינה, ועם העם בישראל ברגע זה של עצב ואבל."

    ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, ,Justin Trudeau כתב: "סופי ואני שבורי לב למשמע פטירתה של הגברת הראשונה נחמה ריבלין. הנשיא ריבלין, הקנדים מתאבלים אתך יחד ושולחים תנחומים מעומק הלב."

    נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, vladimir putin כתב כי הוא מבקש להעביר את תנחומיו הכנים על מותה של נחמה, ואיחל לנשיא המדינה כוח ועוצמה בהתמודדות ברגעים קשים אלו.

    נשיא צרפת עמנואל מקרון, Emmanuel Macron שאף שוחח עם הנשיא כתב שהידיעה על מותה של נחמה העלתה בו וברעייתו ברידג'יט זכרונות מביקורם הרשמי של הנשיא ונחמה בפריז בשנה האחרונה, במהלכו צפה בהם מאוחדים וקרובים זה לזו. "כשנחמה הודיעה לנו על הניתוח הקרב ובא היא נראתה בטוחה וחזקה", כתב והוסיף: "רעייתי בריג'יט ואני שולחים לך אדוני הנשיא וכן לילדיכם ריבי, רן וענת, ולשבעת נכדיכם את תנחומינו הכנים על אובדנה של רעייה, אם וסבתא. בשם הרפובליקה הצרפתית אני שולח את תנחומיי גם לעם ישראל ולמדינת ישראל, אני יודע עד כמה נחמה הייתה אהודה על כל הישראלים פשטות דרכה וחוכמתה כבשו את הלבבות."

    הגברת בריג'יט מקרון, Brigitte Macron, רעייתו של נשיא צרפת שלחה בשמה אגרת תנחומים בה כתבה: "אנצור בליבי את הזכרון הבל ימחה של אישה הומנית וערכית עד מאוד ואמיצה בצורה יוצאת דופן. אני יודעת שבליבך הזכרונות חקוקים לעד".

    גם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, Recep Tayyip Erdoğan שלח אגרת בה נכתב: "שמעתי בצער רב על פטירת אשתך, הגברת נחמה ריבלין. ניכר כי מותה גרם לצער רב בקרב העם בישראל. אבקש בהזדמנות זאת להביע את תנחומי לך ולעם בישראל. הפרידה מהקרובים אלינו והאהובים ביותר שלנו היא אובדן גדול שאין לו נחמה."

    אגרות תנחומים נוספות נשלחו על ידי ראשי מדינות, שגרירים וראשי קהילות יהודיות וארגונים יהודיים מרחבי העולם בהם מצרים, ירדן, האיחוד האירופי, איטליה, שוויץ, בוסניה, ניגריה, פורטוגל, ליטא, קפריסין, סין, סרביה, יוון, טנזניה, ספרד, יפן, אתיופיה, בלרוס, בלגיה, קוסטה ריקה, מקסיקו, רואנדה, גואטמלה, נאפל, מונטנגרו, פרגאווי, בולגריה ורבים נוספים מוסיפים לשלוח את תנחומיהם.



    1 תגובות

    מיין תגובות