הממשלה אישרה: 4.5 מליון לשיקום היישובים שנשרפו

    איתי גדסי No Comments on הממשלה אישרה: 4.5 מליון לשיקום היישובים שנשרפו

    ראש הממשלה נתניהו ושר הפנים דרעי הציעו תכנית על סך 4.5 מיליון שקלים לשיקום היישובים שנפגעו בשריפות; הממשלה אישרה

    מבוא מודיעין שרופה צילום: חיים שפירא
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה היום (ראשון) תכנית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי, לתקצוב 4.5 מיליון שקלים שיועברו לרשויות המקומיות להתמודדות עם פגעי השריפות במבוא מודיעים וקיבוץ הראל.

    התכנית תיתן מענה ראשוני ומיידי לרשויות, אשר נדרשו בהוצאות כלכליות לפינוי התושבים שביתם ניזוק מהשריפות ולשהות התושבים שפונו. שאלת המשך הסיוע והצורך בו תבחן בחודש הקרוב על ידי רשות החירום הלאומית, כאמור בהחלטה.

    כזכור, ב- 23.5.20189, פגע גל שריפות במספר מוקדים ברחבי המדינה. הישובים הראל ומבוא מודיעים ניזוקו קשות והותירו תושבים רבים ללא יכולת לחזור לבתיהם. הדבר דרש פעולה מיידית של הממשלה והרשויות המקומיות והחלטה זו נותנת מענה מיידי ותכוף להוצאות להן נדרשו הרשויות לטובת התושבים שנפגעו.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "לפני כשבוע חווינו שריפות קשות מאוד, והן שרפו חלקים ניכרים של מבוא מודיעים וקיבוץ הראל. הן הביאו לנזק רב, לאובדן טוטאלי לעשרות משפחות. זה קורע את הלב, ובמאמץ משותף עם שרי הפנים והשיכון, משרדי רה"מ והביטחון, אנחנו מעבירים סיוע מיידי לתושבים שבתיהם נשרפו בהיקף של 4.5 מיליון שקלים".

    שר הפנים, אריה דרעי: "ביקרתי בשני הישובים וראיתי את הנזק העצום שנגרם. יישר כח לרשויות המקומיות שפעלו במהרה לסיוע מיידי לפינוי ושיכון התושבים, עד למציאת פתרון קבע. על הממשלה לסייע לרשויות המקומיות כדי לאפשר לתושבים לחזור במהירות האפשרית לשגרת חייהם, למרות הנזק העצום שנגרם. הנחיתי את מנכ"ל המשרד להמשיך לבחון כל העת את ההוצאות והצרכים של הרשויות על מנת לספק מענה כפי שידרש".



    0 תגובות