הכנסת היוצאת תבחר מחר את מבקר המדינה

    איתי גדסי No Comments on הכנסת היוצאת תבחר מחר את מבקר המדינה

    רגע אחרי שפיזרה את עצמה, הכנסת היוצאת תבחר את מבקר המדינה הבא

    מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחר (שני) תתכנס מליאת הכנסת לישיבה מיוחדת שתחל בשעה 14:00 לצורך בחירת מבקר המדינה.  על פי חוק מבקר המדינה, המבקר ייבחר על ידי הכנסת בהצבעה חשאית מאחורי פרגוד בישיבת הכנסת שנועדה לעניין זה בלבד.  עוד קובע החוק כי במקרה בו יש שני מועמדים או יותר, המועמד שבעד בחירתו הצביעו רוב חברי הכנסת- הוא הנבחר. אם לא הצביעו 61 ח"כים עבור מועמד אחד, נערך סבב הצבעה נוסף, בו ייבחר המועמד שבעד בחירתו הצביעו בהצבעה השנייה רוב חברי הכנסת המשתתפים בהצבעה. במקרה בו קיבלו שני המועמדים מספר קולות שווה, חוזרים על ההצבעה.

    המועמדים לתפקיד מבקר  המדינה שהוצעו על-ידי חברי הכנסת הם:

    1.     מתניהו מרדכי אנגלמן
    חברי הכנסת המציעים: זאב אלקין, ניר ברקת, יואב גלנט, עוזי דיין, צחי הנגבי, ציפי חוטובלי, יריב לוין ומיכל שיר  (ליכוד), יעקב מרגי (ש"ס), אופיר סופר (איחוד מפלגות הימין), עודד פורר (ישראל ביתנו), יצחק פינדרוס (יהדות התורה) ויפעת שאשא ביטון (כולנו).

    2.     גיורא רום
    חברי הכנסת המציעים: גבי אשכנזי, מיכאל ביטון, רם בן ברק, איתן גינזבורג, בני גנץ, אסף זמיר, מיקי חיימוביץ', בועז טופורובסקי, גדי יברקן, יוראי להב הרצנו, מיקי לוי, מאיר כהן, מירב כהן, ע'דיר כמאל מריח, אבי ניסנקורן, יואב סגלוביץ', אורלי פרומן, עידן רול, אלון שוסטר, עפר שלח, רם שפע ופנינה תמנו (כחול לבן), אבי גבאי, טל רוסו, איציק שמולי  (העבודה), תמר זנדברג, מיכל רוזין (מרצ), עבד אלחכים חאג' יחיא (רע"מ בל"ד).

    על-פי חוק יסוד מבקר המדינה, המבקר יקיים ביקורת על המשק, הנכסים, הכספים, ההתחייבויות והמינהל של המדינה, של משרדי הממשלה, של כל מפעל, מוסד או תאגיד של המדינה, של הרשויות המקומיות ושל גופים או מוסדות אחרים שהועמדו על פי חוק לביקורתו. עוד קובע החוק, כי מבקר המדינה יבחן את חוקיות הפעולות, טוהר המידות, הניהול התקין, היעילות והחיסכון של הגופים המבוקרים וכל עניין אחר שיראה בו צורך.

    לאחר הישיבה מיוחדת לבחירת מבקר המדינה, בשעה 17:00 תתקיים ישיבת כנסת רגילה בה יצוינו יום ירושלים ויום לציון יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל.



    0 תגובות