- רדיו קול חי - -

יהדות התורה בפתיחת המטה: "בחירות מיותרות; ליברמן לא יהיה הנושא"

ב"יהדות התורה" הכריזו בשעה זו רשמית על תחילת קמפיין הבחירות. בישיבה בה נכחו חברי הכנסת מטעם הסיעה, דובר על אי הצורך בבחירות חוזרות ועל ההונאה התקשורתית פוליטית של יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן.

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר: "אנחנו אמרנו שאנחנו לא הולכים עם גנץ בכל מערכת הבחירות אבל ליברמן לא אמר לבוחרים שלו שהוא לא מוכן לשבת עם נתניהו. הגיוס לא באמת מעניין אותו. מערכת הבחירות הנוכחית תהיה על מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. ליברמן בהתנהגותו הדיקטטורית פגע בדמוקרטיה, בכנסת ובועדותיה. התנהג כדיקטטור כמו בימי מסך הברזל".

לדבריו: "מעולם לא דיברנו על מדינת הלכה. כל מטרתו הייתה שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה. ליברמן לא יהיה נושא אצלינו במערכת הבחירות. נקלענו למערכת בחירות בזבזנית. מדינת ישראל צריכה את הכסף הזה להרבה מאד צרכים הומניטריים ממשפחות במצוקה מילדים חולים וזורקים את הכסף הזה לפח רק בגלל איש אחד עם גחמה פוליטית. כל תושבי מדינת ישראל מצטערים על זה והם יענישו אותו בקלפי – הוא לא יעבור את אחוז החסימה".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: "פתאום מגלה ליברמן את האג’נדה שלו נגד החרדים. חבל שהסתיר את זה בבחירות בירושלים למשל, ובעוד ערים, שידע לבקש תמיכה של החרדים. לא דרשנו כל דבר חדש במו"מ הקואליציוני. התעקשנו על תוספות למערכת הבריאות וכעת ליברמן מבזבז את זה על בחירות מיותרות. זה עוול לאומי".

ליצמן טען: "ליברמן סירב ליכנס לקואליציית נתניהו מסיבותיו, הופך את החרדים לקורבן ואת הגיוס לטריגר. זה שקר. מהרגע הראשון שראינו שליברמן מתעכב לחתום על ההסכם הורינו מיד שלא לסגור את המטות. כעת אנו רואים שאכן זה לא היה לחינם. נצא לדרך פעם נוספת וננצח". ליצמן ציין בדבריו כי ההסכם עם אלי ישי קיים וממשיך גם לבחירות האלה.