כפיה • המשנה ליועמ"ש לפרקליט: אסורה הפרדה באירועי הרשויות

    עמית דניאל 1 Comment on כפיה • המשנה ליועמ"ש לפרקליט: אסורה הפרדה באירועי הרשויות

    לאחר פניה של הפרקליט החרדי עורך הדין משה אוסדיטשר לבקשת "קול חי", מגיבה היום (חמישי) המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עורכת הדין דינה זילבר ואומרת: "אין מקום להפרדה מגדרית באירוע הנושא אפיון כללי של טקס זיכרון המאורגן על ידי הרשות המקומית"

    עו"ד אוסדיטשר
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשנה ליועץ המשפטי עו"ד דינה זילבר, מגיבה לעורך הדין משה אוסדיטשר לאחר שהאחרון קבל בפניה על ההתערבות המשפטית באירוע לזכרון השואה בחולון לפני כשבועיים.

    "אין מקום להפרדה מגדרית באירוע הנושא אפיון כללי של טקס זיכרון המאורגן על ידי הרשות המקומית. באירועים המאורגנים או הממומנים על ידי הרשות המקומית לא יכולה להיאכף הפרדה מגדרית", כותב המשנה ליועמ"ש.

    עם זאת, היא אומרת: "בתוך כך, יובהר כי מקום בו ציבור מבקש לקיים הפרדה באופן עצמאי וולונטרי הרי שאין בתפיסה משפטית זו כדי לפסול התנהלות שכזו. כמו כן, במקומות שאינם מרחב ציבורי באירועים פרטיים וכן במקומות המשמשים לצורך דתי כבתי כנסת, איון חולה עכל חוקיותיה ועל הלגיטימיות של ההפרדה המגדרית הננקטת".

    לסיום, כתבה המשנה ליועמ"ש זילבר כי היא שותפה לחלק מהדברים שכתב עו"ד אוסדיטשר בפנייתו: "אף אני שותפה לעמדתך כי האתגר בחברה דמוקרטית הכוללת אוכלוסיות מגוונות הוא לשלב לקבל ולהבין את האחר. כפי שהראיתי במכתבי, משרדנו שותף מלא לצורך בשילוב הציבור החרדי בחברה הישראלית. עם זאת, אני סבורה כי המצב המשפטי הקיים מאזן בצורה נכונה בין צרכי החברה החרדית מחד, לבין הצורך בשמירה על מרחב ציבורי שוויוני לנשים ולגברים מאידך, כמקובל וראוי במדינה יהודית ודמוקרטית", סיימה את מכתבה.

    אוסדיטשר אוסדיטשר 02 אוסדיטשר 03

    כזכור, בעקבות מעקב "קול חי" ולאחר הראיון בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו. עו"ד משה אוסדיטשר, מגיש התכנית "סוגרים שבוע" כאן ב"קול חי", שיגר מכתב למשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר, ובו קבל על הוראתה הנוגעת לביטול הפרדה בין גברים לנשים באירועים ציבוריים בעלי אופי חרדי.

    "כאדם המשתייך לציבור החרדי, נעצבתי לגלות כי, פעם אחר פעם, עולה טענה על הדרת נשים וכו', כאשר, טועני הטענה, אינם מעוניינים לקחת חלק באותו אירוע בו נעשית "הדרה" וכל שעומד לנגד עיניהם הוא, פופוליזם וניסיון להשתלח בציבור שלם, אשר בוחר לנהל את חייו באורח מסויים", כתב אוסדיטשר, "אציין כי טענות כאלו ואחרות בדבר הדרת נשים במגזר הציבורי אינה יכולה לעמוד במבחן ההיגיון, מאחר וככל הידוע לך, קיימת הפרדה מגדרית במקומות רבים, תוך שמשום מה הדגש היחיד שניתן הוא בגין הפרדה מגדרית הנעשית על רקע הלכתי ונוגעת לציבור החרדי והדתי בלבד".

    עו"ד אוסדיטשר תמה בהמשך המכתב על חוסר טענה מצדה של עו"ד זילבר על בתי כנסת: "בנקודה זו אציין בפנייך שככל ואכן לא ניתן על פי דין להורות על הפרדה מגדרית במבני ציבור הרי שבכלל בתי הכנסת בישראל (המופעלים על ידי הרשויות המקומיות) נעשית הפרה תמידית של הוראות הדין מאחר וקיימת הפרדה בין נשים לגברים בשעת תפילה".

    במכתבו קובע עו"ד אוסדיטשר: "לא ניתן לנסות ולהכפיף עיקרון הלכתי לנורמה אזרחית". לדבריו: "הפועל היוצא משיח זה, הוא הדרה של ציבור שלם אשר על פי מערכת ערכיו והנורמות לפיהן הוא מקיים את חייו, בוחר, כי ההתקהלות הציבורית תיעשה באופן מסוים אשר מבחינת הציבור החרדי הינה לגיטימית".

    בטענותיו כלפיה, מעלה עו"ד אוסדיטשר את הטענה הבאה לפיה, הוראה שכזו, מדירה בדווקא את בני ובנות הציבור החרדי: "למותר לציין כי טקס זכרון לקרבנות השואה הוא טקס הנושא בין היתר מאפיינים הלכתיים (קריאת קדיש, תפילת יזכור ותפילת 'קל מלא רחמים') בהיותו כזה, לא מתאפשר לאיש או אשה חרדים להשתתף בטקס מאחר ואינו תואם אורח חייהם ולמעשה הרצון להימנע "מהפרדה מגדרית" מוביל להדרה ציבורית של בני ובנות הציבור החרדי".

    את מכתבו מסיים עורך הדין משה אוסדיטשר בכותבו "אין בליבי ספק כי אורח חייו של הציבור החרדי לא יוכל לדור בכפיפה אחת עם הדרתו בפועל ורמיסת זכויותיו האזרחיות ויפעל בכל דרך לשינוי לרבות חקיקה התואמת את ערכיו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ב"ה
      אתם מבינים למה גם לחרדים יש אינטרס בשמירה על מערכת המשפט משום ש'גם הם נהנים מהגנה על זכויות המיעוט'?