"להישמע להוראות": הרבנים הראשיים במכתב מיוחד לקראת לג' בעומר

    איתי גדסי No Comments on "להישמע להוראות": הרבנים הראשיים במכתב מיוחד לקראת לג' בעומר

    הרבנים הראשיים לישראל יצאו הבוקר (ג') בקריאה משותפת לשמור על כל כללי הזהירות הנדרשת בעת הדלקת המדורות של ל"ג בעומר ובמיוחד לאור מזג האוויר השרבי הצפוי השנה העלול לגרום לאיבוד שליטה על השריפות

    הרבנים הראשיים לישראל צילום: יעקב כהן
    8:43
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on יצחק בריק: "הרמטכ"ל חייב להתפטר; לא נוכל ננצח כך"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב הראשי לישראל מרן הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף והרב הראשי לישראל נשיא בית הדין הרבני הגדול הגאון הרב דוד לאו פרסמו הבוקר (ג') קול קורא להיזהר בעת הדלקת מדורות ל"ג בעומר ולציית להוראות כוחות הכיבוי וההצלה: "חובה עלינו לנהוג תוך שמירה על הלכות התורה הקדושה, ובראשם "ונשמרתם מאד לנפשותיכם", כאשר יש לציית להוראות כוחות ההצלה ולהימנע מהדלקת מדורות במקומות סכנה. להקפיד על האיסור החמור בשימוש בחומרי בעירה מסוכנים אשר יכולים לסכן את חיי הציבור המשתתף בהדלקות הרבות."

    בנוסף מתריעים הרבנים הראשיים לישראל שליט"א כי השנה לאור החום הרב הצפוי להיות ביום ל"ג בעומר יש לנקוט בשמירה יתירה בכל הנוגע לגודל המדורות ומיקומן: "השנה באופן מיוחד, לפי התחזית אמור להיות חום גדול, ובמזג אויר כזה החששות רבים יותר. ראוי למעט במספר המדורות ובגודלן. אין כל צורך להעמיד מדורות גדולות שיש בהן סכנה, ועדיף להתלכד סביב מדורות מועטות. יש לזכור שהמדורה אינה תכלית היום, אלא הרעיון הוא להגביר את הדבקות בתורת הרשב"י."

    בסיום מכתבם המשותף מתייחסים הרבנים הראשיים לישראל גם לנושא הגזל והשחתת עצי פרי ונוי המתרחשים בעת איסוף עצי בעירה לצורך הדלקת המדורות: "יש להקפיד על איסור "גזל", כאשר ישנם הקוטפים עצים משדות פרטיים בניגוד להלכה. כמו כן, יש איסור גמור להשחית אילנות טובים ולגדוע עצי פרי ונוי, כאשר על פי פוסקי ההלכה יש בזה משום "בל תשחית", וכפי שהתורה מחייבת אותנו יש ליתן את הדעת על נזקים סביבתיים אשר עלולים להיגרם כתוצאה מההדלקה."



    0 תגובות