המעשים מוכיחים: הפסקת אש חרף ההכחשות

    קובי פינקלר No Comments on המעשים מוכיחים: הפסקת אש חרף ההכחשות

    למרות שגם בישראל וגם בחמאס הכחישו הסכם הפסקת אש, מעשי מתאם הפעולות בשטחים הבוקר מוכיחים כי הסכם שכזה, ככל הנראה, נחתם

    נתניהו צילום: נועם רבקין פנטום, פלאש 90
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם ישראל והחמאס הגיעו בשקט להסכם רגיעה ללא הצהרה? לפי המציאות בשטח נראה שכן, שכן אחת הדרישות של החמאס היתה הגדלת שטח הדיג ל-15 מייל.

    ואכן, הבוקר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע על הגדלת מרחב הדייג ברצועת עזה לטווח של עד 15 מיילים ימיים.

    "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הדרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת" אומרים גורמים ומוסיפים שמימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות. יודגש כי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון", נמסר מלשכת המתפ"ש.

    כזכור, אתמול פורסם כי שבועיים בדיוק אחרי סיום סבב הלחימה האחרון עם חמאס, ישראל וחמאס הגיעו לסיכום על הפסקת אש זמנית לחצי שנה, הכל בתיווך מצרי ובסיוע ממשי של נציג האו"ם.

    ההבנות ההדדיות שסוכמו: הפלסטינים מסכימים להפסקת אש והפסקת האירועים האלימים על הגדר, שמירת המרחב הביטחוני – 300 מטרים מהגדר, הפסקת עימותים ליליים והפסקת המשטים לאזור החוף. כך חושף העיתונאי רוני דניאל בהחדשות.

    ישראל מצידה אמורה מוכנה להרחבת מרחב הדייג ל-15 מייל, קידום העסקה יזומה של האו"ם, העברת תרופות וסיוע אזרחי ופתיחת משא ומתן על חשמל, מעברים, בריאות וכספים.

    כל זה אמור להתקיים בחצי שנה. היה ויצליחו הצדדים לשמור על הכללים – הפלסטינים דורשים קצב יישום מהיר – ואז יכנסו לפרק היותר בעייתי, שלב הבא – לוחמי צה"ל שנפלו בעזה ומוחזקים שם ושני האזרחים שעוד מוחזקים שם. המצאים היו פה גורם משמעותי, וצריך עוד לראות מה יקרה בשנה הקרובה בהנחה והצדדים יעמדו בתנאים תמורת שקט.



    0 תגובות