- רדיו קול חי - -

בית החולים חידש את העירוב

המרכז הרפואי שיבא, אשר שם לו למטרה להעניק שירות מיטבי ושוויוני לכלל האוכלוסיות והמגזרים, החל לפני כשנה בתהליך של השקעה בעירוב כשר למהדרין בכל שטח בית החולים. העירוב המהודר נעשה תחת השגחת 'ועד העירובים השכונתיים' בראשות הרה"ג ר' מנחם הכהן מושקוביץ שליט"א, והוא מאפשר לכל הבאים והשוהים בתחום בית החולים בשבת, לטלטל ללא חשש בין כל בנייני המחלקות השונות במתחם המרכז הרפואי ועד השער הראשי. לפני כחודשיים הושלם המהלך עם הרחבת עירוב החצרות גם בבניין עיניים אשר שוכן במרחק מה משאר הבניינים וכעת מותר לטלטל גם מבניין עיניים לבניין המרכזי ללא חשש.

"וועד העירובים השכונתיים של בני ברק" אומר הרב מנחם הכהן מושקוביץ שליט"א, "עובד בשיתוף פעולה גם עם משרד הבריאות וכחלק ממערך גדול ומורכב פעלנו בשיתוף פעולה מלא עם רבני ביה"ח החשובים להקים עירוב מיוחד שיאפשר לכל הדעות, השיטות והחוגים לטלטל בשטח המרכז הרפואי שיבא, בתוך הבניינים השונים וביניהם.

כל גדולי הדור סמכו את ידיהם על המערכת שהותקנה בשטח המתחם הרפואי,  וכעת כאשר המהלך הושלם, הטלטול שם הוא גלאט לכל הדעות".

ממחלקת כשרות ודת של המרכז הרפואי שיבא נמסר כי "השוהים בבית החולים בשבת וחג יכולים לסמוך על העירוב המהודר שנעשה על סמך כל השיטות, אף המחמירות ביותר. מחיצות העירוב כשרות הן לשיטת השולחן ערוך והן לשיטת הרמ"א. בכל שבוע מחדש בערב שבת, נבדק העירוב והוא כולל את כל הקניינים והזיכויים הנדרשים. בס"ד, כיום יש לכל השוהים במקום אפשרות לסמוך על כשרות העירוב לכל הדעות למהדרין מן המהדרין".

בהזדמנות זו יצויין כי המרכז הרפואי שיבא נמצא גם בתוך תחום העיר בני ברק, ואין מניעה מבחינת תחומין להגיע מהמרכז הרפואי לעיר בני ברק ולהיפך. לצורך הזיכוי הנדרש ולמידע פרטני ניתן לפנות לארגונים העוסקים בתחום זה.