השר אריאל מנע מארגוני השמאל הקיצוניים לקבל תקני שירות לאומי

    איתי גדסי No Comments on השר אריאל מנע מארגוני השמאל הקיצוניים לקבל תקני שירות לאומי

    לאחר תיקון החוק שנועד בדיוק לשם כך: ארגוני השמאל הקיצוני לא יקבלו תקני שירות לאומי

    שר החקלאות אורי אריאל צילום: דוברות הכנסת
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות חוק שירות לאומי החדש שעבר בכנסת האחרונה נדרשו כלל ארגוני השמאל לבקש מחדש אישור מהשר אורי אריאל להמשיך. השר סרב לאשר לארגוני השמאל הקיצוני ביניהם אמנסטי והטלוויזיה החברתית.

    כזכור, בשנים האחרונות עלה הנושא של שירות לאומי בארגוני שמאל קיצוני, ביניהם בצלם אמנסטי והטלוויזיה החברתית וכן ארגוני שמאל קיצוני נוספים.

    בעבר, פסל השר אורי אריאל מספר פעמים שירות לאומי מארגוני שמאל אלו אולם באופן עקבי התערבה המשנה ליועמ"ש הגברת דינה זילבר, וקבעה שלא ניתן לשלול שירות לאומי מארגונים אפילו שהם קוראים לחרם או לסרבנות. "ככל שישנה טענה שארגונים אלו עוברים עבירה פלילית על רשות השירות הלאומי יש לפנות למשטרת ישראל", נטען.

    בעקבות כך, נחקק חוק השירות הלאומי ב2017 החוק קובע שארגונים אשר מקבלים מימון מחו"ל או מוגדרים כארגוני זכויות אדם אישור שירות לאומי יינתן להם אך ורק באישור השר ולשר תהיה האפשרות למנוע מהם אישור זה. ואכן במענה לפנייתו של עו"ד מיכאל ליטווק יועמ"ש בצלמו, אשר מלווה את המאבק שנים רבות ופנה לברר האם אושר לארגונים אלו תקני שירות לאומי נמסר על ידי יועמ"ש של רשות השרות הלאומי, שלארגונים אלו לא אושר תקני שירות לאומי.

    יודגש כי, בניגוד לעבר במקרה זה לא יכולה להתערב המשנה ליועמ"ש שכן החוק סמיך מפורשת את השר לשלול לארגונים אלו שירות לאומי.

    היועץ המשפטי של ארגון בצלמו עו"ד מיכאל ליטווק: "אני מברך על החלטת הרשות. בכך תם פרק בסאגה המוזרה והמצחיקה שבה בני שירות לאומי פעלו לעידוד החרם והסרבנות נגד מדינת ישראל או סתם לחתור תחת מדינת ישראל. אמשיך לפעול למען חיזוק השירות הלאומי למען אזרחי ישראל ולא בעד הסתה שנאה חרם והסתה וסרבנות. שירות לאומי ולא לאומני".

    הממונה על השירות לאומי אזרחי השר אורי אריאל : "פעלתי במשך שנים לקידום חקיקת חוק השירות לאומי אזרחי אשר נועדה להסדיר ולהגדיר את מטרות השירות הלאומי ואת מעמדם של מתנדבי ומתנדבות השירות לאומי אזרחי. אני רואה חשיבות רבה בהתנדבות למען מדינת ישראל והחברה הישראלית ולא למען כאלה שמחרימים ופועלים כנגד המדינה וערכיה. אישור החוק בולם הלכה למעשה כניסה של גופים הפועלים נגד המדינה בשנים הבאות ועל כך הברכות".



    0 תגובות