כמה בעלי רכבים יש בערים החרדיות בהשוואה לשאר הערים

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on כמה בעלי רכבים יש בערים החרדיות בהשוואה לשאר הערים

    מי נוסע יותר ברכב הפרטי ופחות בתחבורה הציבורית? האם תושבי הפריפריה משתמשים יותר ברכב הפרטי? או שאלה דווקא תושבי המרכז שמשתמשים בו יותר?. נתונים חדשים שהגיעו לידי עמותת אור ירוק חושפים כי תושבי המרכז נוסעים פחות ברכביהם הפרטיים באופן משמעותי לעומת תושבי הפריפריה. ניתן לשער הסיבה נעוצה בכך שלתושבי המרכז המתגוררים בערים ישנן אפשרויות מגוונות ורבות יותר לנסיעה בתחבורה הציבורית לעומת תושבי הפריפריה המרוחקים

    צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עד כמה קשה מצב התחבורה הציבורית בפריפריה? מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס לשנת 2017 עולה, כי מי שנסעו הכי הרבה מכל תושבי המדינה ברכבם הפרטי הם דווקא תושבי רהט, שגומעים מדי שנה 22.3 אלף קילומטר בממוצע. מדורגים מיד אחרי רהט ברשימה הם תושבי ערד אשר נוהגים 20 אלף ק"מ בממוצע לשנה, ואחריהם תושבי כפר קאסם שנוסעים 19.4 אלף ק"מ לשנה בממוצע, תושבי עראבה עם 18.4 אלף ק"מ, ואחריהם תושבי שדרות שנוסעים בממוצע 18.2 אלף ק"מ בשנה.

    בהשוואה לכך, במקום האחרון ברשימה זו, עם מספר הקילומטרים המועט ביותר בשנה, נמצאים תושבי גבעתיים, שנוסעים בממוצע 11.7 אלף קילומטר בלבד בשנה. אחריהם נמצאים תושבי רמת גן עם 12.1 ק"מ נסיעה ממוצעים מדי שנה, תל אביב-יפו מדורגת שלישית מהסוף עם 12.5 אלף ק"מ בלבד, ובהמשך תושבי הרצליה שנוסעים ממוצע של 12.8 אלף ק"מ ותושבי גבעת שמואל עם 13 ק"מ נסיעה ממוצע מדי שנה.

    ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "דווקא בישובים שמרוחקים ממרכזי הערים הגדולות, ישובים עם רקע סוציואקונומי נמוך, הצורך בתחבורה ציבורית טובה ויעילה הוא הכרחי לניהול שגרת חיים נורמלית. אם המדינה תאפשר לתושבים להגיע בקלות אל מחוץ לערים, נוכל לצמצם את הפערים החברתיים על ידי כך שיותר אנשים יוכלו לעבוד או ללמוד במרכז, להרוויח יותר כסף ולשפר את איכות חייהם.

    במקביל הם יוכלו לרכוש כלי רכב חדש יתר ובטיחותי יותר, יעשו בו שימוש מועט יותר ויקטינו את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לתקן את העיוות רב השנים שמעדיף תחבורה של כלי רכב פרטיים על פני הסעת המונים, זה יתרום לכלכלה, יקטין את זיהום האוויר וגם יצמצם את כמות תאונות הדרכים".

    ערד, רהט וכפר קאסם הן הערים שתושביהן נוסעים הכי הרבה ברכב פרטי:

    • תושבי רהט נוסעים 22.3 אלף ק"מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.
    • תושבי ערד נוסעים 20 אלף ק"מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.
    • תושבי כפר קאסם נוסעים 19.4 אלף ק"מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.
    • תושבי עראבה נוסעים 18.4 אלף ק"מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.
    • תושבי שדרות נוסעים 18.2 אלף ק"מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.

    גבעתיים, רמת גן ותל אביב-יפו הן הערים שתושביהן נוסעים הכי פחות ברכב פרטי:

    • תושבי גבעתיים נוסעים 11.7 אלף ק"מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.
    • תושבי רמת גן נוסעים 12.1 אלף ק"מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.
    • תושבי תל אביב-יפו נוסעים 12.5 אלף ק"מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.
    • תושבי הרצליה נוסעים 12.8 אלף ק"מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.
    • תושבי גבעת שמואל נוסעים 13 אלף ק"מ בממוצע בשנה ברכב הפרטי.

    בעמותת אור ירוק השוו את הנתונים גם למספר כלי הרכב ל-1,000 תושבים ומהנתונים עולה כי במרכז הארץ יש יותר כלי רכב לנפש מאשר בפריפריה וככל שמתרחקים מהמרכז כך יורד מספרם. ראשון לציון מובילה עם 594.7 כלי רכב ל-1,000 תושבים, תל אביב-יפו שניה עם 580.7 כלי רכב ל-1,000 תושבים וכפר סבא שלישית עם 564.2 כלי רכב ל-1,000 תושבים.

    מנגד, מודיעין עלית היא העיר עם מספר כלי הרכב ל-1,000 תושבים הנמוך ביותר-55.6 כלי רכב לכל אלף תושבים, ביתר עלית במקום השני עם 79.1 כלי רכב ל-1,000 תושבים ואלעד במקום השלישי עם 133.7 כלי רכב ל-1,000 תושבים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מי נחשב תושב? בערים חרדיות יש יותר ילדים ב"ה…