לראשונה במגזר: קורס להכשרת מטפלים – לטיפול בהתמכרויות

    עפר גדנקן No Comments on לראשונה במגזר: קורס להכשרת מטפלים – לטיפול בהתמכרויות
    8:27
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on הפעילות בשיפא: "זו תהיה השגרה שלנו בשנה הקרובה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב שרגא שלכטר החליט יחד עם מורו ורבו ראש הישיבה הרב נח וינברג זצ"ל להקדיש את חייו לקירוב קרובים, למנוע יציאה מעולם התורה ולהעצים את אלו שזקוקים לכך. בהמשך הוכשר לטיפול זוגי ומשפחתי ומהר מאוד הבין שהרבה משפחות נהרסות בגלל התנהגות הרסנית של אחד מבני הזוג, בעקבות חוויות ילדות ראשוניות שחווה שאינן קשורות בהכרח לזוגיות עצמה. הרב שלכטר מצא כח ריפוי שיכול לגעת במקומות שהטיפול הפרטני הקונבנציונלי עומד מולו חסר אונים. הוא פיתח שיטה ייחודית שיודעת למנף את הטיפול הזוגי, הרבה מעבר מפתירת קונפליקטים זוגיים עד כדי ריפוי התמכרויות וכפייתיות. בשנים האחרונות מעביר הרב שלכטר את שיטתו המוצלחת לאנשי מקצוע רבים בארץ ובעולם ואף חיבר ספר העוסק כל כולו בתחום של התמכרויות בשם – "היום הראשון של שארית חיי". בימים אלו הוא פותח קורס בו הוא מלמד את השיטה ומכשיר מטפלים נוספים בתחום.

    "הקורס מיועד לאנשי חינוך ומטפלים שעוסקים בתחום ויכולים לעזור לכמה שיותר אנשים ונוער המתמודדים עם התמכרויות וכפייתיות. בנוסף, אנחנו מציעים את הקורס לכל אדם עם אינטליגנציה רגשית גבוהה ועומק נפשי. החומר מושתת על מקרים רבים מתוך הקליניקה, והוא עוצמתי ויעיל במיוחד".

    הקורס מורכב משלושה חלקים: החלק הראשון מורכב מחומר תאורטי מרוכז הנצרך להבנת המטופל, התנאים שדרכם מתפתחים התמכרויות וכפייתיות ומבנה הנפש. בהמשך יערכו המשתתפים היכרות עם הטיפול הזוגי על כל מרכיביו וילמדו את הדרך להשתמש בטיפול הזוגי כריפוי בהתמכרויות, על פי שיטתו של הרב שלכטר. בחלק השני משתתפי הקורס לומדים להכיר את עצמם, את עולמם הרגשי בעזרת סדנאות אטרקטיביות ומאתגרות על מנת להגיע למודעות עצמית גבוהה יותר, דרכה ניתן יהיה להתחבר אל המטופל. החלק השלישי של הקורס הוא הפרקטיקום שבו משתתפי הקורס מקבלים ליווי צמוד בכל הפרמטרים: ארגוני, מקצועי, עסקי וכלכלי. הליווי מותאם להם אישית ומסייע להם לפתוח קליניקה ולנחול הצלחה כמטפלים בהתמכרויות.

    "חשוב לדעת." מציין הרב שלכטר, "אנו מאמינים מאוד בקורס הזה, ומתחייבים שכל מי שיעמוד בכל ההתחייבויות של הקורס ומאיזו שהיא סיבה לא יצליח ליישם את הקורס ולהשתלב בתחום הטיפול, כספו יוחזר במלואו". "כל תלמיד יוצא עם מקצוע וכלים מקצועיים שמאפשרים לו להיות מטפל מומחה: לאבחן את מקור הקושי, להבין את מה שמסתתר מתחת להתנהגות המטופל, ולהצעיד אותו למקום טוב הרבה יותר מכל הבחינות. עוד מספר לנו הרב שלכטר "כל משתתף שיעמוד ביעדים יהיה מסוגל לפתוח קליניקה ולטפל באנשים בהתאם לשיטה המנצחת אותה הוא ירכוש אצלנו. "בדורנו הצורך הוא נחוץ וכל אדם שיהיו לו כלים ראויים, יוכל להיות האדם הנכון במקום הנכון ולהציל נפשות."

    "במהלך שנותיי בתחום הזה, התברר לי שהדרישה גדולה על ההיצע. כפייתיות והתמכרויות כיום הם פגעי הדור והורסים כל חלקה טובה. אין ספור משאבים מושקעים במודעות העוסקת בסכנות שיש למשל בטכנולוגיה הלא כשרה. אך מעט מאוד מטפלים יודעים לגעת בצורך הרגשי מאחורי בריחה למקומות הנוראים הללו רחמנא ליצלן ובלי לתת מענה הולם, אנחנו נמצא את עצמנו בונים עוד ועוד בתי חולים מתחת לגשר, הגיע הזמן לתקן את הגשר." אומר הרב שלכטר ומוסיף: "אני קורא לכל מי שרואה את עצמו כמתאים לדבר, לבוא אל הקודש פנימה, ללמוד את הדברים לעומק ולדעת לעזור לאחד מהקשיים החזקים והנפוצים ביותר בדור הזה".

    הקורסים יועברו בכל רחבי הארץ לגברים ונשים בנפרד, החל מראש חודש סיוון 4/6/19. הרישום כרוך בראיון התאמה. מספר המקומות מוגבל.

    לפרטים והרשמה- 053-3117677



    0 תגובות