- רדיו קול חי - -

הרב עמאר למפלגות החרדיות: "חוקקו חוק לשמירת הכותל לכל אורכו"

הראשון לציון לשעבר, ורבה הראשי של ירושלים, הרב שלמה עמאר, קורא היום (חמישי) לראשי הסיעות בכנסת לדאוג לחקיקה ברורה שתשמור על קדושתו של הכותל המערבי לכל אורכו. מכתבו של הרב עמאר יוצא בימים אלו על רק המשא ומתן הקואליציוני, על מנת שהנושא יוכנס לקווי היסוד של הממשלה המוקמת בימים אלו.

המכתב מגיע גם לאור הפרסומים השונים מהם עולה חשש כי המפלגות החרדיות זנחו במהלך המשא ומתן את סוגיות הכותל הדרומי והם אינם מתעקשים לכלול אותו בקווי היסוד של הממשלה.

במכתבו, כותב הרב עמאר כי "הנה עתה, עת דודים, זמן שבו מתקשרים להקים ממשלה בישראל ובנים את התשתית שעליה תיכון הממשלה הבאה בשעה טובה ומוצלחת, וכל קבוצה מעלה את העניינים החשובים בעיניה, כידוע ומפורסם".

"ואנו סמוכים ובטוחים שכל העסקנים היראים ההולכים בדרך התורה ויר"ש היא אוצרם, שיעלו עניני התורה כמו שבת ומועד, ועניני קיום הכשרות והנישואין כדת משה וישראל, ולשמור על קיום חכמי ישראל בתפקידיהם כרבני ערים ומושבים ושכונות, וכו', שזה קיומו של עם ה' בכל אתר ואתר" מוסיף הרב עמאר.

על כן, מוסיף הרב עמאר ומבקש במכתבו "ונא בבקשה יעלו וידרשו בכל עוז ובהדר, את שמירת כבוד המקדש וידאגו לחקיקה ברורה, שהכותל המערבי הוא קדוש לכל אורכו, וכי הוא עומד בסמכותה הבלעדי של הרבנות הראשית לישראל, והם לבד מוסמכים לקבוע סדרי התפילה דבר שנקבע על ידי הממשלה וראשיה במלחמת ששת הימים".

לסיום, כותב הרב עמאר במכתבו כי הוא מצפה ש"איתערותא דלתאא תגרום לאיתערותא דלעילא, שנזכה לבנין בית המקדש בביאת משיחינו במהרה בימינו אמן".