מרן שר התורה הורה לזעוק על כבוד השבת: "אוי לנו מעלבונה של השבת"

    איתי גדסי No Comments on מרן שר התורה הורה לזעוק על כבוד השבת: "אוי לנו מעלבונה של השבת"

    מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שאמר כי יש לערוך הלילה (חמישי) בחצות עצרת תפילה וזעקה המונית למען כבוד של השבת, היא תיערך בבית הכנסת לדרמן

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חילולי השבת הצפויים להיערך השבת בתל אביב במסגרת אירוע מוזיקה בינלאומי הביא את גדולי הרבנים בירושלים ובבני ברק לפרסם מכתב חריף ותקיף נגד חילולי השבת.

    את המכתב הורה לפרסם מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שאמר כי יש לערוך הלילה (חמישי) בחצות עצרת תפילה וזעקה המונית למען כבוד של השבת, היא תיערך בבית הכנסת לדרמן.

    עצרות נוספות יערכו בערים נוספות בארץ בהוראתו של מרן שר התורה, המשמעותיות הן בבית הכנסת המרכזי ברמת אלחנן, נחלת משה, צעירי פונוביז', דברי שיר, הליגמן, בית תפילה ויסודות בשכונת פרדס כץ ובבתי המדרש המרכזיים בשכונת קריית הרצוג ובפתח תקווה.

    במכתב שפרסמו הרבנים נאמר: "בהיות ונתנו גושפנקא המתירה חוקית כביכול לכשלושים אלף מישראל לחלל את שבת קודש פרשת בהר ודבר זה חמור יותר מחילול שבת בפרהסיה בהיותו מתוכנן ומסודר על פי ראש המדינה בגושפנקא דחוקים, יגורנו מפני האף והחמה חס ושלום ועל כן באנו בזה במחאה נמרצת על הפשע הגדול הנעשה לעין כל, אוי לנו מעלבונה של שבת קודש, ואנן בדידן נתחזק בשמירת שבת כהלכתה". לשון המכתב שפורסם.

    על המכתב החריף חתמו גדולי רבני ודייני העיר בני ברק ובהם: הגאון רבי שריאל רוזנברג, הגאון רבי משה שאול קליין, הגאון רבי חיים מאיר וואזנר, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, הגאון רבי שמעון בעדני, הגאון רבי שלמה מחפוד, ועוד רבנים נוספים.



    0 תגובות