תופעה חמורה: כבאי אש הגיעו לזירה ונתקלו באלימות וזריקת אבנים

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on תופעה חמורה: כבאי אש הגיעו לזירה ונתקלו באלימות וזריקת אבנים

    הערב הגיעו לוחמי כיבוי אש לכבות מבנה נטוש. בהגיעם למקום הם נתקלו בעשרות ילדים ונערים שהגודדו סביבם והפריעו להם במלאכתם. כשפנו לוחמי האש אל הנערים והילדים וביקשו מהם לחדול ממעשיהם, החלו הללו לתקוף את לוחמי האש בקללות ובשלב מסוים החלו אף ליידות לעברם מטר של אבנים וחפצים

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תקיפה נוספת של לוחמי האש בירושלים. הערב (שלישי), הוזנקו צוותי כיבוי והצלה מתחנת ירושלים לכבות מבנה נטוש שהוצת בשכונת גבעת שאול.

    מיד עם הגעת לוחמי האש לשכונה, החלו להתגודד סביבם עשרות ילדים ובני נוער, הפריעו למלאכת הכיבוי, הוציאו ציוד מציל חיים מרכבי הכיבוי וזרקו אותו, קרעו את זרנוקי המים בזמן שלוחמי האש היו בתוך המבנה הבוער וסיכנו בכך את שלום לוחמי האש שעסקו בהשתלטות וכיבוי שריפת המבנה.

    photo_2019-05-14_23-14-34

    כשפנו לוחמי האש אל הנערים והילדים וביקשו מהם לחדול ממעשיהם, החלו הללו לתקוף את לוחמי האש בקללות ובשלב מסוים החלו אף ליידות לעברם מטר של אבנים וחפצים.
    לוחמי האש נאלצו לסגת תחת מטר האבנים אל תוך בית של שכן המתגורר ברחוב, ולהמתין שם עד יעבור זעם.

    מפקד צוות הכיבוי שגונן בגופו על מתנדבי הכיבוי וההצלה שסייעו ללוחמי האש, ספג אבן גדולה בכתפו, ורק במזל לא נפגע מפקד הצוות בצורה קשה מהאבן.

    בכבאות והצלה לישראל תחנת ירושלים רואים בחומרה רבה, את התופעה החמורה בה מתירים לעצמם אזרחים, לרבות בני נוער וילדים קטנים לתקוף את לוחמי האש הבאים להציל חיים ורכוש בצורה אלימה, להזיק לציוד הכיבוי היקר ומציל החיים, ולגדף במילים קשות את לוחמי האש שבאים להגן עליהם, על משפחתם ועל אנשי הקהילה שלהם.

    באגף המשפטי של כבאות והצלה לישראל-מחוז ירושלים מתכוונים לעמוד על כך, שאזרחים התוקפים בצורה פראית את צוותי הכיבוי, יועמדו לדין ויענשו בהתאם לחוק. עוד בכוונת הכבאות לתבוע באופן אישי כל אדם שיתקוף את לוחמי האש.

    יחד עם זאת, מדגישים בכבאות והצלה מחוז ירושלים כי ארועים חמורים ואלימים אלו, לא ירתיעו את לוחמי האש, אשר ימשיכו לתת שירות מבצעי מיטבי לכל תושבי ירושלים במטרה להגן על חיי אדם ורכוש.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איזו כתבה מוזרה. עברתי אתמול ברחוב אלקבץ בגבעת שאול וראיתי את האירוע עליו דווח. כבאית עמדה סמוך למבנה נטוש ליד ישיבה (בקצה רחוב אלקבץ- מול קופת חולים מאוחדת) וכיבתה שריפה. סביבם התגודדו עשרות ואולי אפילו מאות ילדי שכונה סקרנים והכבאים ביקשו שיתרחקו (לא ראיתי מבוגרים איתם), אך מטבעם הם התקרבו שוב ושוב. עברתי ליד פעמיים (בכנסה וביציאה מקופת החולים) ולא ראיתי שופ מעשי וונדליזם או מתח אלים. היה מוזר בעיניי שלא היה שם ניידת משטרה כמתבקש באירועים בהם צריך להרחיק צופים מאירוע מסוכן.
      כמתבונן מהצד חשבתי על חוסר האחריות של הכבאית שמאפשרת לילדים להתקרב ולגעת במשאית ולא דואגת לאנשי פיקוח שרחיקו את הסקרנים.
      ומה אם ילד סקרן היה נפגע?
      ייתכן והתלונה של מכבי האש צריכה להיות כנגד המשטרה שלא הגיעה ולא כנגד כמה ילדים סקרנים (גם אם היו קצת חצופים)