שנה להעברת השגרירות: טראמפ: "תזכורת ליחסים החזקים ביננו"

    איתי גדסי No Comments on שנה להעברת השגרירות: טראמפ: "תזכורת ליחסים החזקים ביננו"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו והשגריר האמריקני דיוויד פרידמן, השתתפו בטקס מיוחד בבניין השגרירות האמריקנית בירושלים. ראש הממשלה שיבח את המהלך ההיסטורי ואמר: "כל מדינות האזור וכל המדינות שחפצות בשלום בעולם, צריכות לעמוד יחד לצד ארצות הברית נגד התוקפנות האיראנית"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו השתתפו היום (שלישי) באירוע לציון שנה להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים והכרזה על העברת המעון הרשמי של השגריר האמריקני לירושלים, עם שגריר ארה״ב בישראל דיוויד פרידמן ורעייתו במלון מצודת דוד בירושלים.

    ראש הממשלה נתניהו ושגריר ארה״ב בישראל פרידמן כתבו את האותיות האחרונות במזוזה שתוצב במעון הרשמי של השגריר בירושלים, והסירו יחד את הלוט מעל שלט המעון החדש.

    נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס לטקס בשגרירות וכתב: "היום מציינים את יום השנה לפתיחת שגרירות ארצות הברית בירושלים. השגרירות היפה שלנו עומדת כתזכורת גאה ליחסינו החזקים עם ישראל ולחשיבות של קיום הבטחות ועמידה לצד האמת".

    ראש הממשלה נתניהו באירוע: "יש פריחה חדשה ותחייה חדשה של היחסים בינינו ובין רבים משכנינו הערבים ומדינות מוסלמיות לא ערביות רבות. אנחנו מאוחדים ברצון לעצור את התוקפנות האיראנית. מדינת ישראל, כל מדינות האזור וכל המדינות שחפצות בשלום בעולם, צריכות לעמוד יחד לצד ארצות הברית נגד התוקפנות האיראנית. עלינו להמשיך לחזק את מדינת ישראל ואת הברית החשובה עם אמריקה".

    שגריר ארה"ב בישראל דיווד פרידמן נאם בטקס ואמר: החששות שלנו בנוגע לפתיחת השגרירות התבדו – השמש זרחה למחרת. לא היו מפגינים בירושלים. הייתה אלימות בעזה אבל היא לא הייתה קשורה לשגרירות. עשינו משהו שלא קרה הרבה זמן. יצרנו מקדש חדש בירושלים, ואנו גאים בו מאוד. לישראל יש נכס חשוב – ישראל היא בצד של אלוהים'/

    באירוע השתתפו גם רעיית נשיא גואטמלה הגב׳ פטריסיה מוראלס המבקרת בימים אלה בישראל ושגריר גואטמלה בישראל מריו בוקרו.

    תקרית דתית אירה במהלך הטקס, עלו המכובדים לכתוב אות במזוזה לבניין השגרירות, שתוצב בפתח הבניין, ראש הממשלה נתפס ללא כיפה שהייתה אמורה להיות מראש בכיסו , הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו נחלץ לעזרתו והביא לו את כיפתו שלו.

    .

    . . . . . . . . .



    0 תגובות