- רדיו קול חי - -

הרב קריספל: "המפעל בקריסה שנים, הצענו פתרון שכולם יקנו מהם וסורבנו"

חבר וועדת השבת הרב אמיר קריספל התראיין היום (שני) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, על משבר 'מפעל פיניציה' בדרום שעומד לקראת סגירה, והאשמות הקשות כנגד הציבור החרדי שתורם לסגירתו עקב חרם הצרכנים בגלל העבודה בשבת. הרב קריספל סיפר על הביקור במפעל המשא והמתן הארוך עם בעלי המפעל והעזרה שהוצעה למפעל.

הרב קריספל סיפר על הדרך הארוכה מול בעלי המפעל: "אנחנו הגענו ממקום לעזור למפעל שלא ייסגר. אבל כמפעל הוא מפעל כושל. לא בגלל החרם החרדי הוא נסגר, אלה המפעל בהפסדים כבר זמן רב. יש יהודי ציוני שרוצה לעזור לתושבי הדרום ולכן הוא מזרים כספים למפעל, לכן אין קשר אלינו. אם ניקח את יקבי כרמל מזרחי, הוא קונה גם היום, אבל עוד לפני השבת הוא קונה 40% מקפריסין ולא מהארץ בגלל שזה יקר".

הרב אמיר קריספל צילומסך [1]

כולם יקנו ממכם: "אנחנו הגענו אליהם ואמרנו להם, החתמנו את הבדצי"ם וגם את הרבנות הראשית שאם הם יסגרו בשבת כולם יעבדו אתם. כמו שאמר הרב הלפרין הם יכולים להפסיק לעבוד בשבת. בהתחלה הם טענו שיש להם 70 מיליון ש"ח הפסדים שהם לא מייצרים בשבת. אמרנו להם אנחנו נגביר את כל המכירות ממכם בכדי שהרווח יעלה. בכל אופן הם לא היו מוכנים ורק ארו שאי אפשר. בהתחלה הם טענו שזה 30% מהתוצר. הבאנו מומחה שאמר שרק 5 שעות הם יבזבזו ואמרנו שאת זה נספוג".

גוי בשבת: "הם ניסו לעבור למתווה שימכרו את המפעל לגוי בשבת. אבל מי אמר שלגוי מותר לעבוד בשבת בשבילי, ועוד  מדובר בפתח שכולם ירצו לעשות אצלם, הם ימכרו לגוי בשבת וכולם יעבדו. אז זה נפסק ומאז לא הייתה התקדמות. בציבור ישנה התעוררות, בנתיבות באו אברכים ואמרו שהם לא מוכנים לקנות בקבוק של פיניציה וזה יוזמה פרטית של אברכים ספרדים וכך עברה השמועה והתפשטה בציבור".

האזינו לשיחה המלאה: