- רדיו קול חי - -

כל השינויים במירון: 4 דונם חדשים להדלקה ומסלול חדש לעולים

לקראת הילולת רבי שמעון ההכנות בשיאן: "מדובר באחד מהאירועים המורכבים ביותר שמדינת ישראל מקיימת." אומר עו"ד עודד פלוס מנכ"ל המשרד לשירותי דת. "מדובר ב- 24 שעות, באתר אחד שאמור להכיל כחצי מיליון אנשים. מכאן נובעת המורכבות הרבה בהכנת מבצע כזה". אמר פלוס.

מנכ"ל המקומות הקודשים הרב יוסף שווינגר מספר, שלהילולת ל"ג בעומר הוא נערך כשנה מראש. "יום למחרת ל"ג בעומר אנחנו כבר מכינים את הילולה של השנה הבאה. זה כולל: הפקת לקחים ותיאום מול משרדי ממשלה רבים רשויות מקומיות וגופים ציבוריים".

שבעה משרדי ממשלה שותפים להכנת ההילולה. המשרד לשירותי דת תיקצב השנה את ההילולה בכ-15.5 מיליון ₪, המשרד לביטחון פנים שדאג להזרים כ-5000 שוטרים שיאבטחו את העולים הרבים. השוטרים מצוידים באמצעי טכנולוגיה חדישים. משרד התחבורה שמקצה כ-4000 אוטובוסים, שיבצעו כ-7000 נסיעות הלוך וחזור. משרד האוצר המפקח על מימון ותקצוב משרדי הממשלה השונים. המשרד לפיתוח הפריפה, הנגב והגליל.

החידוש השנה הפעלת קווי רכבת סדירים למירון. במשרד התחבורה, רכבת ישראל ובמשטרת ישראל אומרים שההחלטה להפעלת הרכבת היא מאחר ומדובר בכלי תחבורה יעיל שמסוגל לשנע רבבות נוסעים בבטיחות וביעילות. תוך הורדת עשרות אוטובוסים ומאות כלי רכב מהכביש.

השר לשירותי דת הרב יצחק וקנין  הסביר את השינוי בניתוב ההשקעות: "ההשקעה של המשרד לשירותי דת היא גדולה ומשמעותית בהילולת ל"ג בעומר. אנחנו לא מעוניינים בכל שנה להשקיע את אותו כסף בתשתיות. לכן כחלק מתפיסה אסטרטגית החלטנו להשקיע בתשתיות קבע שישרתו את הציבור לאורך שנים. השקעה לטווח הרחוק". השר וקנין מלווה את הילולת ל"ג בעומר כבר עשור שני. בהיותו חבר וועדת הכספים של הכנסת, "הבעיה הקשה של האירוע של מירון שאין מפיק לאירוע ואין גוף אחד שמפקד על האירוע". אומר השר.

"השנה התברכנו בחורף גשום שגרם לנזקים בחניונים. פעלנו לתיקון הנזקים בעלות של כחצי מיליון ₪ ". אומר מנכ"ל המשרד עו"ד פלוס.

מנכ"ל המקומות הקדושים הרב יוסף שווינגר :"השנה הוספנו עוד ארבעה דונמים לשטחי ההדלקה. העולים לרגל ייהנו ממסלול עליה חדש לציון וזה הודות לעזרתו של השר הרב אריה דרעי שהשקיע כ-9.5 מיליון ₪. וזאת לצד העזרה הרבה והתמיכה של סגן שר האוצר ח"כ הרב יצחק כהן" אומר שווינגר.

ברכבת ישראל עוסקים בימים אלו בסגירת הפרטים הטכניים הסופיים, מאלו ערים תצא הרכבת, מה תהיה התדירות, הרכבת תגיע לכרמיאל. ומתחנת כרמיאל ימתינו לציבור העולים שאטלים שייקחו אותם לציון הרשב"י במירון ללא עלות.

הרב ישראל דרעי מנהל מחוז צפון במקומות הקדושים ציין שגם השנה כל חניון יואר בצבע שונה האוטובוסים יחנו בחניונים לפי צבעי הכרטיס. בירידה מההר  הדרכים המובילות לחניונים נצבעו בהתאם לצבע החניון.

מערכת הביוב והתשתיות זכו לשדרוג נוסף  הודות להשקעה תקציבית של המשרד לשירותי דת. ובשנה שעברה נתיב תחבורה נוסף נסלל באזור הישוב מירון דבר שיקל על עומסי התנועה.

כך נעבור את הילולה בשלום: רכשו כרטיס נסיעה בתחבורה הציבורית מבעוד מועד. הימנעו מהגעה  ברכב פרטי לאזור הר מירון הכניסה  לתושבי המקום בלבד. הנסיעה בהתאם להכוונת ה- waze. יש להישמע להוראות כוחות ההצלה והביטחון. לציבור הנהגים יש להתרענן לפני היציאה למירון ולעצור בתחנות הריענון.

מירון במספרים :
15,500,000 – תקציב ההילולה מהמשרד לשירותי דת
500,000- עולים לרגל
7,000- נסיעות הלוך וחזור לציון במירון
4,000 אוטובוסים שיעמדו לרשות העולים לרגל
5,000- שוטרים ולוחמי משמר הגבול יאבטחו את האירוע
19- הדלקות במהלך 24 שעות של האירוע המתחמים שונים בתוך מירון (הנתון נכון לעכשיו אפשר ויתכנו שינויים)
6 – טרמינלים שהוכנו והוכשרו לקלוט את מאות האלפים
5- משרדי ממשלה (שירותי דת, תחבורה, ביטחון פנים, פיתוח הפריפריה הנגב והגליל ובריאות)
9- גופים ציבוריים ממשלתיים (משטרת ישראל, המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקודשים, נתיבי ישראל, הרשות הארצית לכבאות והצלה, רט"ג, קק"ל, רמ"י, רשות העתיקות, ופיקוד העורף)
3- גופים מוניציפאליים (מועצה אזורית מרום הגליל, עיריית צפת, וועד המושב מירון).