שגריר ארה"ב: "אנחנו בצד הנכון של ההיסטוריה"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on שגריר ארה"ב: "אנחנו בצד הנכון של ההיסטוריה"

    "ההכרה בירושלים כבירת ישראל אינה רק קיום החוק שנחקק בקונגרס לפני 23 שנים, אלא הכרה באמת היסטורית בת 3,000 שנים. שלושה נשיאים חתמו על יותר מ-40 צווים שדחו את העברת השגרירות – ואז הגיע הנשיא טראמפ", שגריר ארה"ב בירושלים דיוויד פרידמן כותב לרגל שנה להעברת השגרירות לירושלים

    פרידמן צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, פרסם היום (ראשון) מאמר בעיתון "ישראל היום" וכתב בין היתר: "ב-14 במאי 2018 חנכה ארה"ב סוף סוף את שגרירותה בירושלים, בירתה הנצחית של ישראל. בכך שקיבל את ההחלטה האמיצה הזאת, הנשיא טראמפ לא רק מילא את הוראת הקונגרס האמריקני מלפני 23 שנה, אלא גם הכיר באמת – אמת בת 3,000 שנה שאותה מנסים אויבי ישראל למחוק כבר זמן רב".

    עוד כתב: "כבר בראשית ימיה של ארה"ב כרפובליקה, ירושלים היתה על ראש שמחתה בשנת 1844 מונה הקונסול הכללי הראשון של ארה"ב בעיר, וורדר קרסון. מיד לאחר מינויו על ידי מזכיר המדינה, הודיע קרסון כי הזכויות שמהן נהנו אמריקנים באמצעות "מסמכי הגנה" דיפלומטיים יחולו גם על יהודי ירושלים. הנוכחות הקונסולרית הקבועה נפתחה בתוך שער יפו בשנת 1857, והנוכחות הדיפלומטית בתוך או ליד העיר העתיקה נשמרה מאז. זמן קצר לפני הירצחו אמר הנשיא לשעבר אברהם לינקולן לאשתו כי הוא משתוקק לבקר בירושלים, ואילו הנשיא יוליסס גרנט והסופר מארק טוויין ביקרו בירושלים באמצע המאה ה־19 ואף כתבו הרבה על חוויותיהם, אולם גרנט וטוויין לא התרשמו במיוחד מירושלים בביקוריהם ותיארו אותה כענייה, קשה לשהייה, ובלתי מפותחת".

    בנוסף כתב: "המצב הזה נשמר בעיר העתיקה אל תוך המאה ה־20, גם לאחר שהשלטון העות'מאני הוחלף בשלטון הבריטי החל משנת 1917, וגם במהלך השלטון של ממלכת ירדן משנת 1948. בשנת 1967 אוחדה ירושלים מחדש כעיר אחת, תחת שלטון ישראלי, וכמעט מיד לאחר מכן החלה לפרוח ולשגשג. בפעם הראשונה בהיסטוריה שלה, החלה ירושלים להפוך לעיר חופשית. רבים בארה"ב שמו לב לשינוי הזה, ובשנת 1995 אישר הקונגרס ברוב מוחץ את "חוק השגרירות", המכיר בירושלים כבירת מדינת ישראל ומחייב את העברת השגרירות האמריקנית אליה. הנשיאים לשעבר ביל קלינטון, ג'ורג' בוש הבן וברק אובאמה, מצאו סיבות שונות, שבגינן ניתן יהיה להימנע מיישום החוק. שלושת הנשיאים חתמו בסך הכל על יותר מ־40 פטורים, על מנת שמועד המעבר של השגרירות יידחה".

    עוד הוסיף: "ואז הגיע הנשיא טראמפ. נשיא שהכיר באמת – שירושלים היתה, הינה, ותמיד תהיה, בירתה של ישראל. הוא שם לב למאמצים הביזיוניים והשקריים של אונסק"ו ושל מועצת הביטחון לשלול את הקשר התנ"כי, ההיסטורי, והפרקטי של ישראל לירושלים, וסירב לקדם מדיניות חוץ שמבוססת על משהו שחוטא לאמת. הנשיא טראמפ, כמו מועמדים דמוקרטים ורפובליקנים שהתמודדו לפניו, הבטיח במהלך מערכת הבחירות להעביר את השגרירות. אך בניגוד לקודמיו בבית הלבן, הנשיא טראמפ מילא את הבטחתו".

    לבסוף כתב: "שגרירות ארה"ב בירושלים פתוחה זה שנה שלמה, יש לנו מתחם יפהפה בשכונת ארנונה ובניינים נהדרים גם ברחוב אגרון במרכז העיר. יותר מ־100 דיפלומטים אמריקנים מגיעים לעבודה בעיר בכל יום ועובדים לצד ישראלים ופלשתינים. אמריקנים ותיירים מגיעים למקום רק כדי לצלם תמונה או לשאת תפילה. בניגוד לכל התחזיות הקודרות, העברת השגרירות היא הצלחה מסחררת העוזרת לקידום דו־קיום, שיתוף פעולה בילטרלי וגם שיתוף פעולה תרבותי בין ישראלים, אמריקנים ופלשתינים. אך מעל הכל, השגרירות האמריקנית בירושלים מייצגת את האמת, שהיא הבסיס לכל מדיניות מוצלחת. העברת השגרירות האמריקנית ממקמת את ארה"ב היטב בצד הנכון של ההיסטוריה". את הדברים כתב פרידמן לקראת פורום "ישראל היום" ליחסי ישראל-ארה"ב שיתקיים בחודש הבא במרכז דוידסון בירושלים.



    0 תגובות