האיומים בין ארה"ב לאיראן נמשכים: "ארה"ב לא תהיה בת ערובה"

    שלמה ריזל 1 Comment on האיומים בין ארה"ב לאיראן נמשכים: "ארה"ב לא תהיה בת ערובה"

    לאחר שהכריז נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על ביטול הסכם הגרעין ומאוחר יותר על הוספת סנקציות כנגד איראן והמדינות הסוחרות עמה, מבהירים בארה"ב נוכח איומיה של איראן: "ארצות הברית לא תהיה בת ערובה לסחיטה של האיראנים"

    נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צילום: גיל יערי, פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארצות הברית הודיעה כי תטיל סנקציות חדשות בקרוב על איראן בעקבות הכרזתה על חידוש העשרת האורניום בניגוד להתחייבויותיה בהסכם הגרעין.

    בריאן הוק, השליח האמריקני המיוחד לנושאי איראן, אמר היום (רביעי) כי "ארצו לא תהיה בת ערובה לסחיטה של האיראנים". ממשלת גרמניה פרסמה אחר הצהריים הודעה בה נאמר כי ברלין מצרה על ההצהרות האיראניות וקוראת לטהרן לא לנקוט בצעדים אגרסיביים".

    כזכור, לאחר האיום האיראני לחסימת מיצרי הורמוז,, ארה"ב שיגרה מסר אזהרה לאיראן בו הצהירה כי מהלך שכזה במטרה למנוע העברה חופשית של נפט, יגרור צעדים העלולים לפגוע באיראן ובבעלות בריתה במזרח התיכון. יצוין כי מיצרי הורמוז, הוא מעבר ימי חשוב, במטרה לשבש את היכולת להעביר נפט.

    סיבוב האיומים הנוכחי החל כשנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע על שלילת ההיתר שניתן לחמש מדינות לייבא אנרגיית נפט מאיראן, גם אחרי הכרזת הסנקציות. "סעודיה ומדינות אחרות באופ"ק יפצו על הפער בזרימת הנפט בעקבות הסנקציות המלאות על הנפט האיראני", אמר טראמפ. טראמפ התייחס להחלטות של הממשלה הקודם כלפי איראן ואמר: "איראן קיבלה המלצות רעות על ידי ג'ון קרי ומנהיגים בארה"ב להסכים לעסקה הגרעינית הקשה ביותר באיראן. האם מדובר בהפרה גדולה של חוק לוגן (חוק פדרלי שאוסר על ניהול משא ומתן עם ממשלים עויינים לארה"ב)?".



    1 תגובות

    מיין תגובות