מלאך מציל: הרב ד"ר יעקב אפלבאום ז"ל נרצח יחד עם ביתו בפיגוע

    איתי גדסי No Comments on מלאך מציל: הרב ד"ר יעקב אפלבאום ז"ל נרצח יחד עם ביתו בפיגוע

    טרגדיה כפולה: הרב ד"ר דוד אפלבום החל את דרכו במד"א בירושלים בשנת 1983 כשניהל את מערך הניידות לטיפול נמרץ בירושלים, תפקיד בו החזיק עד יום הרצח | שבעה אנשים נרצחו בפיגוע ובהם הרב ד"ר דוד יעקב הלוי אפלבום ובתו נאוה אפלבום ז"ל שנרצחה יום לפני חתונתה

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, מציינים במד"א בטקסים מיוחדים את יום הזיכרון. בטקס המרכזי במרכז מגן דוד אדום הוקראו שמות הנופלים מקרב משפחת מד"א, אחד העובדים הוא הרב ד"ר דוד יעקב הלוי אפלבום ז"ל, שנרצח בפיגוע התאבדות בירושלים בשנת 2003.

    הרב ד"ר אפלבום נולד בארצות הברית בשנת 1952. בשנת 1972 סיים לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה, וכעבור שנתיים סיים תואר שני בביולוגיה. הוא המשיך ללימודי רפואה ובשנת 1978 הוסמך לדוקטור לרפואה. בשנת 1977 נישא לדבורה ובשנת 1981 עלו לישראל יחד עם שני ילדיהם והתיישבו בירושלים. כאן נולדו להם עוד ארבעה ילדים.

    הרב ד"ר דוד אפלבום החל את דרכו במד"א בירושלים בשנת 1983 כשניהל את מערך הניידות לטיפול נמרץ בירושלים, תפקיד בו החזיק עד יום הרצחו. בנוסף לכך, הקים וניהל את מרפאת "טרם" לרפואה מיידית, מרפאה שפעלה בבניין מד"א בירושלים והעניקה טיפול מיידי לזקוקים לו. בשנת 2002 מונה למנהל המחלקה לרפואת חירום בבית החולים שערי צדק בעיר, ובמשך כל התקופה המשיך במקביל גם את תפקידו בניידות לטיפול נמרץ של מד"א.

    ביום שלישי, 9.9.2003 פוצץ מחבל מתאבד את חומר הנפץ שנשא על גופו בתוך בית קפה "הלל" ברחוב עמק רפאים בירושלים. שבעה אנשים נרצחו בפיגוע ובהם הרב ד"ר דוד יעקב הלוי אפלבום ובתו נאוה אפלבום ז"ל שנרצחה יום לפני חתונתה. הרב ד"ר אפלבום היה בן 50 במותו. הוא הותיר אחריו אישה, שני בנים, שלוש בנות ואחות. הרב ד"ר אפלבום ובתו נאוה הובאו למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים ונטמנו זה לצד זו.
    יהי זכרו ברוך.

     



    0 תגובות