דרישה מהיועמ"ש: לפתוח בחקירה פלילית כנגד נשות הפרובקציה

    איתי גדסי No Comments on דרישה מהיועמ"ש: לפתוח בחקירה פלילית כנגד נשות הפרובקציה

    לאחר שהודו נשות הפרובוקציה בעבירה על החוק, במהלך התפילות הגניבו ספר תורה לרחבת הכותל מה שאסור להן לעשות – נגיעה דרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגדם | במכתבים, שנשלחו באמצעות עו"ד משה פולסקי המייצג את ליב"ה, צויין כי מדובר במעשים אשר עולים כדי עבירה פלילית וזאת כאמור בניגוד לתקנות השמירה על מקומות הקדושים ליהודים המחייבות שמירה על מנהג המקום ומניעת חילולו, בהתאם לחוק השמירה על המקומות הקדושים

    אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מרכז ליב"ה פנו אתמול (שני) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה כי יורה על פתיחת חקירה פלילית כנגד נשות הכותל בגין הפרת הוראה חוקית ועבירה לפי חוק המקומות הקדושים וזאת לאור הברחת ספר תורה לרחבת הכותל ופגיעה בסדרי המקום וזאת בניגוד לחוק.

    בנוסף, פנו בליב"ה לרב המקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ שיפעיל את סמכותו בחוק, בהתאם לתקנות ויורה על הרחקתם מרחבת הכותל המערבי.

    הבוקר, פרסמו נשות הכותל פוסט בו הם מודות בביצוע העבירות לכאורה "נאלצנו להגניב ספר תורה לכותל" נכתב בפוסט.

    במכתבים, שנשלחו באמצעות עו"ד משה פולסקי המייצג את ליב"ה, צויין כי מדובר במעשים אשר עולים כדי עבירה פלילית וזאת כאמור בניגוד לתקנות השמירה על מקומות הקדושים ליהודים המחייבות שמירה על מנהג המקום ומניעת חילולו, בהתאם לחוק השמירה על המקומות הקדושים.

    כמו כן, מציינים במרכז ליב"ה שלא מדובר בהפרת חוק ראשונה, אלא בהפרות חוק חוזרות ונשנות מצד אותה קבוצת נשות הכותל.

    "הדבר מוכיח כי נשים אלו אינן מקבלות על עצמן שמירה על הוראות החוק, כי נשים אלו אינן נשמעות להוראת הממונה והן אף מנסות לקבוע עובדות בשטח, חרף ידיעתן כי הדבר עומד בניגוד גמור להוראת המומנה" נכתב במכתבים, אשר העתקים מהם נשלחו גם לרבנים הראשיים לישראל ולשר לביטחון הפנים גלעד ארדן.

    במכתב לרב הכותל צויין כי "לאור כל האמור ומשדובר בעבירה פלילית, שנעשתה בכוונה תחילה, נבקש כי כבודו ישתמש בסמכותו ויורה על הרחקתן של אלו מרחבת הכותל המערבי".

    נזכיר כי אתמול, ר"ח אייר, הגיעו פחות מ-20 נשים מנשות הרפורמים וארגוני הקרן החדשה, אשר מגיעות מידי חודש לבצע פרובוקציה במקום. על פי הערכות, הכישלון של נשות הכותל להביא לפני חודשיים, ר"ח אדר ב', 1,000 מתפללות אל רחבת הכותל המערבי, הוא זה שגרם לכך שנרשם אתמול שיא שלישי במספר הנשים שבאו לנסות ולעשות פרובוקציה במקום, והן הגיעו בשני רכבי הסעה קטנים בלבד.

    במקביל, הגיעו אתמול כשלושת אלפי מתפללות ומתפללים לרחבת הכותל המערבי אשר השתתפו בתפילת ר"ח המונית שנערכה במקום. כמו כן עשרות אנשים הגיעו לרחבת הכותל הדרומית וקיימו גם הם תפילות ר"ח הלל במקום על פי ההלכה והמסורת היהודית, הכוללת בין היתר פריסה של מחיצה על מנת להפריד בין הגברים לנשים במהלך התפילה.

    אריאל ממרכז ליב"ה מסר "ההתפרעות של נשות הפרובוקציה אתמול, בניגוד לחוק ותוך פגיעה בקדושת המקום, מוכיחה שוב שהגיע הזמן לשים סוף לבלאגן בכותל, הגיע הזמן לחוקק את חוק הכותל ולהגדיר באופן ברור שמנהג המקום בכותל לכל אורכו הוא כמסורת ישראל ובסמכות הרה"ר בלבד".



    0 תגובות