- רדיו קול חי - -

חדש בשיבא: מערך תמיכה נפשית לאם ולתינוק

נשים רבות זקוקות לתמיכה נפשית ברמה כזו או אחרת סביב תקופת הלידה. המרכז הרפואי שיבא כמוסד המוביל בתחום המיילדות מפעיל כבר במשך שנים את 'מרפאת חווה' אשר במסגרתה מקבלות כל הפונות טיפול רגשי הנותן להן  מענה לצורך, לקושי ולהתמודדויות אותם הן חוות. כעת, מתרחבת פעילות המרפאה ופותחת לראשונה בישראל יחידת טיפול יום ייחודית, המתמקדת בטיפול בכל הקשור לאם ולתינוק.

היחידה מטפלת במצבים של שינויים רגשיים משמעותיים לאחר הלידה, דיכאון לאחר לידה ועוד. השירות מיועד לנשים שמסוגלות להגיע שלוש פעמים בשבוע לקבלת טיפול אינטנסיבי להחלמה מיטבית. במרפאה מתמקדים בשיפור מצבן הנפשי של הנשים באמצעות טיפולים ייעודיים הכוללים: שיחות אישיות וקבוצתיות, התערבויות זוגיות ומשפחתיות ותרופות  – לפי הצורך ובהתאם למצבה ולרצונה של האישה.

במקביל ניתן גם טיפול דיאדי – אם – תינוק הנועד לשפר את הקשר החשוב והמשמעותי בין האם לילדה. כידוע, לקשר אם -תינוק חשיבות רבה בהתפתחות הילוד ובהתהוות האם. הטיפול הדיאדי נעשה באופן קבוצתי או  אישי לפי הצורך והרצון של כל אישה.

"המרפאה שלנו היא חלק בלתי נפרד ממערך של שירות כולל ומיטבי שאנו מעניקים לכל מטופלת בשיבא" – אומרת ד"ר ורד בר – פסיכאטרית ומנהלת מרפאת חווה בשיבא. "היחידה החדשנית הזו באה ממש ממקום של זיהוי צורך קיים. כבר שנים שאני מלווה את הנשים והאימהות המקסימות ואת התהליך הרגשי נפשי שהן עוברות. אין ספק כי תקופת הלידה משפיעה על כל אשה באופן שונה ובהחלט ישנן רבות הזקוקות לתמיכה. מי ברמה מינימלית של שיחה או שתיים ומי בהתערבות גבוהה יותר ואף בטיפול תרופתי. אני מאמינה שלכל אחת מגיע לקבל את כל הכלים והכוחות על מנת לעבור ולחוות את התקופה הזו באופן היפה ביותר. בשביל זה אנחנו כאן, עם כל הלב, עבור כל אחת".

צוות היחידה הינו רב מקצועי והוא כולל פסיכיאטריות, פסיכולוגיות, עובדות סוציאליות ומטפלות בהבעה. במידה ומתעוררות שאלות הלכתיות הנוגעות לתהליך הטיפולי מתקיים שיתוף פעולה מערכתי במסגרתו ניתן לקבל מענה הלכתי על ידי הרה"ג ר' צבי פורת שליט"א-  רב ויועץ הלכתי במרכז הרפואי שיבא.