בג"ץ על טקס אזכרת המחבלים: "הטקס אינו מתריס ואינו פרובקציה"

    איתי גדסי 1 Comment on בג"ץ על טקס אזכרת המחבלים: "הטקס אינו מתריס ואינו פרובקציה"

    בג"ץ חזר היום שוב על החלטתו להתיר למשפחות מיו"ש להיכנס לישראל, למרות הסגר הכללי המוטל על יו"ש בימים רגישים אלו | בג"ץ דחה וקבל שהינו נדרש לדון בעתירה דומה שוב | ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ההחלטה של בג"צ שגויה ומאכזבת. אין מקום לטקס זיכרון שמשווה בין דם בנינו לדמם של מחבלים"

    צילום: בעריש פילמר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר התיירות יריב לוין, מנכ"ל ארגון עד כאן גלעד אך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפלגת עוצמה יהודית הגיבו להחלטת בג"צ לאפשר כניסת ערבים להשתתפות בטקס יום הזיכרון של ארגון "לוחמים לשלום" – טקס משותף ליהודים וערבים המציג את המחבלים שחוסלו על ידי כוחותינו כשווים להם.

    כזכור, בג"צ קיבל את עתירת "לוחמים לשלום" ו"חוג ההורים" כנגד שר הביטחון, בהחלטתו שלא לאפשר ל-176 ערבים תושבי יו"ש להיכנס לשטח ישראל על מנת להשתתף בטקס יום הזיכרון משותף ליהודים ולערבים.

    הטקס המשותף נערך בישראל מזה 13 שנים. בשנה שעברה החליט שר הביטחון שלא לאפשר לערבים המוזמנים לטקס להיכנס לתחומי מדינת ישראל מהטעם שהדבר פוגע ברגשות הציבור בישראל ובמשפחות השכולות. בשנה שעברה גם כן הוגשה עתירה לבג"צ על החלטת שר הביטחון והותרה כניסה ל-90 ערבים.

    השופט עמית כתב: "יש להצר על כך שלמרות התקדים שנקבע בעתירה הקודמת אנו נדרשים שוב במעין "שידור חוזר" לאותה סוגייה".

    מטעם משרד הביטחון והיועץ המשפטי לממשלה נמסר בתגובה כי על רקע המצב הבטחוני הוחלט להדק את הסגר על יו"ש ביום הזיכרון והעצמאות ולצמצם למינימום הכרחי את האישורים למתן היתרים חריגים.

    לדעת בית המשפט לא מדובר היה בצמצום היות וניתנו אלפי אישורי כניסה לפועלים ערבים בימים אלו."אנו מתקשים לקבל את הטענה כי הסגר מונע מלכלול ברשימה זו עוד כמאה פלסטינים המבקשים להשתתף בטקס", נכתב בפסק הדין.

    עוד נכתב, כי "הרגישות הציבורית הנלווית לעתירה לא נעלמה מעינינו אך הטקס אינו מתריס ואינו פרובוקציה". כך מביא ליעם גולן מחדשות 0404.

    שר התיירות, יריב לוין: "אם למישהו הייתה נדרשת הוכחה נוספת לגבי הצורך החיוני והמיידי בתיקון יסודי של מערכת המשפט, ובפרט בשינוי פניו של בית המשפט העליון, הרי שהוא קיבל אותה בדמות הפסיקה המקוממת בעניין כניסת הערבים לישראל. מצער שדווקא בעיתוי כזה, ערב יום הזיכרון ויום העצמאות, שוב בוחר בית המשפט במפריד על פני המאחד".

    מנכ"ל עד כאן, גלעד אך: "ארגון לוחמים לשלום זה ארגון שמאפשר לגיטימיות למחבלים, ולא פעם בעד כאן הקלטנו פעילים בארגון תומכים ומגבים טרור. לא שלום ולא זיכרון עומד לנגד עיני הארגון האנטי ישראלי הזה, ולא אלא מטרות הטקס, אלא פגיעה במדינת ישראל ובעצמתה. דווקא ביום המשמעותי שבו אנו מתייחדים עם חללי צה"ל ונרצחי פעולות הטרור, מתן לגיטימציה למשפחות הרוצחים והאוייבים, ולהגיד שהם גם קורבנות זה דבר הזוי שחייבים לשים לו סוף".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ההחלטה של בג"צ שגויה ומאכזבת. אין מקום לטקס זיכרון שמשווה בין דם בנינו לדמם של מחבלים. על כן סרבתי לאפשר את כניסתם של משתתפי הטקס ואני סבור שלא היה מקום להתערבותו של בג"צ בהחלטתי זו".

    מטעם מפלגת עוצמה יהודית נמסר: "שופטי בג"צ ממשיכים לחשוב שהם מנהלים את המדינה, והיום בפסק דין הזוי נוסף מאפשרים לתומכי טרור להגיע לטקס בו יתאבלו על מותם של מחבלים רוצחי יהודים ובכך מעניקים לגיטימציה לטקס שכל כולו תמיכה בטרור. אין מנוס: הממשלה הקרובה תהיה חייבת לשים סוף לדיקטטורה של בג"צ ולהבהיר לשופטיו שהם אינם נבחרי ציבור".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני באמת מקווה שכל משפחה שכולה תבין את הרמז ולא תגיע לטקס הבזוי הזה
      בג"צ חצו כל את כל הגבולות האפשריים למה הם חושבים לקרב בין העמים בטקס משותף חללי צהל ורוצחים
      מה יקרה כאשר משפחה שכולה תראה את בני משפחת רוצח בנה ??? השיגעון הזה לא מתאים לשום עם או מדינה
      "הנאורות" של בג"צ יביא עלינו אסונות גדולים יותר בעתיד, צריך להשים לזה סוף !!!!!!!!!!!!!!!!!