ריבלין בטקס השבעת הכנסת: "מוכרחים להעביר חוק יסוד החקיקה"

    איתי גדסי 1 Comment on ריבלין בטקס השבעת הכנסת: "מוכרחים להעביר חוק יסוד החקיקה"

    נשיא המדינה רובי ריבלין נאם בטקס פתיחת הכנסת ה-21 והשבעת חברי הכנסת החדשים: "עברנו מערכת בחירות קשה. השמצנו והושמצנו, סילפנו ועבדנו שעות נוספות בשירות הדה לגיטמציה השנאה והמשטמה. עכשיו די מספיק"

    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה רובי ריבלין נאם כעת בטקס השבעת הכנסת העשרים ואחת. בדבריו אמר ריבלין: "עברנו מערכת בחירות קשה. השמצנו והושמצנו, סילפנו ועבדנו שעות נוספות בשירות הדה לגיטמציה השנאה והמשטמה. עכשיו די מספיק. די. צריך לטפס מעלה. להניח את חרבות הבחירות ולנקות את הלכלוך. השיקולים הפוליטיים כבר אינם יכולים להיות המצפון היחיד. זו היא לא רק הציפייה מכם זו היא הדרישה והתביעה של כל אזרחי ישראל מכל יושבי הבית הזה".

    "מכובדיי, העם, הריבון, אמר את דברו בבחירות האחרונות. נער הייתי וגם זקנתי. זכיתי לשרת את העם מהקואליציה ומהאופוזיציה. לחברי הכנסת מהאופוזיציה בעתיד זוהי זכות לשרת העם מהאופוזיציה כפי שזו אחריות גדולה. ביקשתם מהעם את אמונו ועליכם להצדיק את האמון".

    "מכובדיי, בבחירות דמוקרטיות העם אף פעם איננו טועה. ההכרעה הדמוקרטית היא רצון העם והעם הוא הריבון ביחיד בדמוקרטיה. כמי שישב באופוזיציה אני יודע צריך לכבד את האתגר הטמון בתוצאות הבחירות את החובה לשכנע ולהיות משכנעים. לא להתנשא ולא לפתור את זה בכך שהעם לא יודע במה הוא בוחר או שהעם טיפש. העם החליט והוא החליט אחרת. אני מוטרד מאנשים שאומרים אם איבדתי את המושכות אין לי מה לחפש כאן. כאשר יושבים באופוזיציה פירוש שחובת ההוכחה היא עלי".

    "לחברי בקואליציה לעתיד אני רוצה לומר, יש להפסיד בכבוד אבל גם לנצח בכבוד. אתם לא באופוזיציה אתם אוחזים במושכות השלטון וההנהגה מזה זמן רב. ככאלה זוהי האחריות שלכם להשתחרר ממלאכת חיסול היריב. להשתחרר מתחושת הקרבנות ולמשול בכבוד ובאהבה על כל סוגי האזרחים. עליכם לראות את ההישג אליו הגעתם ולהפנים את משמעויותיו. אני פונה מכאן לכל ראשי המפלגות וחברי הסיעות שיקבלו לידיהם משרדים וסיעות".

    לסיום ביקש הנשיא: "יש לשים קץ להתנגשות בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת. אני מקווה שהכנסת תקבע את חוק יסוד החקיקה. מחויבים להפריד בין הרשויות. לשמור על כבודה ועצמאותה של כל רשות ולעצור את השחיקה ההדדית ביניהם. בידכם להוסיף עוד לבנה חיונית לביצורה של המדינה כיהודית ודמוקרטית".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      למה אף פעם אתם לא מביאים את הודאו על זה?? בלי זה זה לא מענין!!!!
      מצפה לתגובת האתר.