גורמים ביהדות התורה: "לא נתפשר במו"מ על פיפס פחות מש"ס"

    איתי גדסי 3 Comment on גורמים ביהדות התורה: "לא נתפשר במו"מ על פיפס פחות מש"ס"

    גורמים ביהדות התורה תוקפים את ש"ס וטוענים כי היא עוסקת רק בחלוקת התפקידים • לדבריהם, הובהר לליכוד כי לא תהיה פשרה על פחות ממה שש"ס מקבלת • אך לפני הכל מדגישים: "בלי חוק גיוס אין כלום, אין ממשלה; לא נסכים להתפשר גם בנושא השבת – סיפור גשר יהודית לא יחזור על עצמו" • בכיר בש"ס: "אנחנו מוכנים לוותר על תיק הקליטה ולקבל את ראשות ועדת הכספים; בעד שיהדות התורה יקבלו שווה בשווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר ההישג הגדול של 8 מנדטים ליהדות התורה ו-8 מנדטים לשס, יושבים צוותי המו"מ על ההסכמים הקואליציוניים לקראת כניסה לממשלה.

    אתמול התכנסו חברי הכנסת של יהדות התורה לישיבת סיעה, במהלכה גיבשו את הדרישות מול צוות המו"מ והליכוד.

    ראשי יהדות התורה משה גפני ויעקב ליצמן הבהירו כי חשוב להציג חזית אחידה בנושא המאבק בחוק הגיוס. יו"ר דגל התורה משה גפני אמר, אנחנו התחייבנו לא לעשות שם צעד ללא תיאום עם אגו"י.

    גפני הודה כי לאורך כל הקדנציה האחרונה היו חברי הכנסת החרדים בני ערובה והצביעו על חוקים שלא לרוחם בשל העובדה שחוק הגיוס ריחף באוויר וגרם להם שלא יכלו לנהל מו"מ על שום חוק כדי שלא לשבור את הכלים מהחשש שחוק הגיוס לא יעבור.

    "כעת, צריכים לפתור את בעיית הגיוס עוד לפני הרכבת הממשלה, שיהיו דברים ברורים. כי צריך שיהיה ברור לכולם שבלי גיוס אין הסכם ואין כלום, כי אין לנו הזדמנות נוספת".

    ביהדות התורה העבירו כבר טיוטת הסכם לליכוד ובה סעיפים בסיסיים מההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בקדנציה הקודמת, עם עדכונים מתבקשים בנושאי השבת, הגיוס, הדיור ועוד.

    יו"ר אגודת ישראל יעקב ליצמן אמר לח"כים כי בהתאם להוראת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, הסיעה תעמוד על כך שנושא השבת יתוקן בחקיקה או בכל דרך אחרת על מנת שלא יהיה מצב שעבודות כמו גשר יהודית יקרו שוב, והודיע שהנושא ייכנס להסכם הקואליציוני.

    חלוקת התיקים

    בניגוד לקדנציה הקודמת, בה יהדות התורה חתמה ראשונה ולאחר מתכן התברר ששס קיבלה יותר תיקים, הפעם דורשים חברי הכנסת של אגו"י שלא להתפשר בנושא.

    ביהדות התורה תקפו את יו"ר שס אריה דרעי: "בכל משא ומתן, יהדות התורה עמלה על סעיפים לטובת הציבור החרדי ועולם התורה וויתרה על תיקים עבור כך, כאשר דרעי מגיע בסיום התהליך, עושה העתק הדבק להסכם שלנו ומייחס את זה לעצמו ציבורית, ולליכוד הוא אומר תנו לי תוספת תפקידים ותקציבים למשרדים, לא אני ביקשתי את התקציבים לעולם התורה.

    ראשי יהדות התורה עדכנו אמש את חברי הכנסת כי הודיעו לשר יריב לוין ולצוות המו"מ של הליכוד כי " הפעם זה לא יקרה, לא נוותר על פיפס, גם ברמת תפקידים פחות משס. לא ניתן לו לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה". מגיעים לנו ארבע תפקידים מלאים, בפרט שאנחנו לא לוקחים תפקידי שר, נדרוש את ועדת הכספים, תיק הבריאות, ועוד שני תיקים, כמו רווחה ושיכון.

    "ואם דרעי לא יודע לשתף פעולה, מי אמר שמשרד הדתות או נגב וגליל צריכים ללכת הפעם לש"ס. אין שום סיבה שיהדות התורה לא תשלוט באחד מהמשרדים האלה בקדנציה הזו. נגמרו הימים שש"ס לוקחת את הקרדיט לתקציבי עולם התורה וגם נהנית מתפקידים ותקציבים"

    בכיר בש"ס הגיב הבוקר להתקפה מצד יהדות התורה ואמר: "אנחנו מוכנים לוותר על תיק הקליטה ולקבל את ראשות ועדת הכספים. אנחנו בעד שיהדות התורה יקבלו שווה בשווה"

    נציין כי צוותי המו"מ של יהדות התורה ושס יושבים על עשרות הסעיפים שייכנסו להסכם לחתימה, אך הנושאים הרציניים של חלוקת התיקים וחוק הגיוס נסגרים בין ראש הממשלה לבין ראשי הסיעות החרדיות דרעי גפני וליצמן. ועד כה לא נרשמה התקדמות בנושא שכן ליברמן עדיין לא העביר את דרישותיו וטרם ברור האם יסכים לפשרה בנושא חוק הגיוס.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ילדים קטנים!!!!!!!!!!!!

    2. 1

      הבהרה:כנראה שראשי יהדות התורה שכחו מה תפקידם בכנסת ,יהדות התורה היא מפלגה חרדית נטו ותפקידה הוא להלחם על התורה! שס היא גם מפלגה חרדית וגם סוציאליסטית חברתית לכן כל אחד צריך להכיר את מקומו. מה מאוד צדקו דברי החכם:"אין אפוטרופוס לכיסאות"