- רדיו קול חי - -

גפני: "המו"מ יכול להיות קצר"

המו"מ הקואליציוני. בכירים ביהדות התורה מבהירים כי ללא פתרון בנושא חוק הגיוס לא תהיה ממשלה. "אין לנו הזדמנות נוספת", כלשונם.

ביהדות התורה מבקשים גם להכניס את נושא חילולי השבת בפרהסיה להסכמים הקואליציוניים.

גורם בכיר ביהדות התורה אמר כי "בניגוד לקדנציה שעברה הודענו לשר יריב לוין שהפעם לא נתפשר על פיפס פחות מש"ס".

כתבנו הפוליטי איתי גדסי מציין כי ביהדות התורה העבירו כבר טיוטת הסכם לידי השר יריב לוין מהליכוד. וכי התיאומים בנושא חוק הגיוס יימשכו לאחר שליברמן יבהיר את עמדתו בנושא.

אתמול (ראשון) אמר יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בפתח ישיבת המו"מ עם 'הליכוד': "העם אמר את דברו. למעלה מ-50 אחוז מהציבור בישראל הצביע בעד מסורת יהודית, להוציא את ישראל ביתנו. זה לא הולך להיות אותו הדבר כמו בקדנציה הקודמת. המשא ומתן הזה יכול להיות קצר, מהיר, ולחתום. והוא יכול גם להיות ארוך ולא לחתום, ומה שיהיה יהיה".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: "ליהדות התורה יש עקרונות. עמדנו עליהם בקדנציה האחרונה שהיתה טובה לישראל בכלל ולציבור החרדי. סומכים על השר יריב לוין שבהגינותו יביא לידי ביטוי את העליה שקיבלנו בבחירות ב-2 מנדטים לטובת הנושאים החשובים לנו כפי שנדון עליהם בישיבות המשותפות. אני מדגיש שאדרוש גם סעיפים בנושאי בריאות וזו ההזדמנות לעמוד על הדברים החשובים לכלל הציבור. גיבשנו תכנית לייעול ושיפור מערכת הבריאות ונגיש אותה במו"מ".

ראש צוות המשא ומתן מטעם הליכוד, השר יריב לוין אמר בפתח הפגישה: "שמח לפתוח את המו"מ עם סיעת יהדות התורה ולברך את חברי הסיעה שמגיעים אלינו בכוחות מתוגברים אחרי ההצלחה בבחירות. במו"מ הקואליציוני הקודם הם היו הראשונים שחתמנו איתם על ההסכם ואני מקווה שנשמור על המסורת הזאת. אנחנו רואים בכם שותפים נאמנים. עבדנו בצורה מצוינת תקופה ארוכה גם בממשלה הקודמת, וידענו להתגבר גם על מחלוקות. אני בטוח שנצליח להביא פתרונות שיביאו אותנו גם הפעם לממשלה יציבה".