בעיצומו של חג: הנכרי הגיע לבית היהודי וביקש את חלקו

    קלמן טלר 1 Comment on בעיצומו של חג: הנכרי הגיע לבית היהודי וביקש את חלקו

    בעיצומו של חול המועד, הגיע הנכרי שרכש את החמץ במכירה שהיתה על ידי גאב"ד מערב בני ברק הגרש"א שטרן, לבית אחד מהמוכרים והשלים את המכירה כשהוא יוצא משם ברכוש נכבד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול (רביעי) בשעות הצהריים קיבלו מספר תושבים שיחה ממספר טלפון לא מוכר, המבטא שמאחורי הטלפון הינה מבטא כבד של ערבי, והאיש מבקש לעלות לקנות את רכושו שנחתם לפני מספר ימים בלבד.

    הגוי שעל הקו היה זה שרכש את החמש מגאב"ד מערב בני ברק מרן הגרש"א שטרן שליט"א. לפני שלושה עשורים הוסמך הגאב"ד שליט"א ע"י כל גדולי ישראל כמרא דשמעתתא בכל ענייני השטרות, מכירת חמץ, שטרי כתובה, היתר עיסקה, וכל חלק אבן העזר שבשו"ע, בספרים החשובים 'מכירת חמץ כהלכתו' שלא מש משלחנו של כל רב בישראל בימים שלפני הפסח, וכן 'ספר השטרות' ובו מופיעים כל סוגי השטרות ע"פ כל דקדוקי ההלכה.

    בעת מעמד המכירה בערב פסח מגיעים מדי שנה אלו שעסקו במהלך השנה בסוגיות הקשורות לשטרות ומכירה, והפעם הופתעו לשמוע כי הגאב"ד שליט"א מבקש מהנכרי הקונה את החמץ שיגיע באחד מימי הפסח לבתי ישראל לקנות את חלקו, דבר שמוכיח כי המכירה איננה טקס מיותר, אלא מכירה של ממש, ואף רשאי הגוי לקבל הנחה של עשר אחוז כנהוג בקניות מרוכזות.

    לפחות שניים זכו לעת עתה לביקור פתע מהגוי שבעל הדירה כיוון את הגוי למקום בו מונחים החמץ השייכים לו, ושילם ממיטב כספו ואף לא שכח לבקש הנחה משמעותית.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זה קרה באמת?! אימהלה, איזה סיפור.
      והרי רוב האנשים לא מוכרים חמץ גמור, ובכל זאת כנראה שהוא קיבלת לידיו קטניות, קמח יבש וכו'. והוא יחזיר אותם מיד לאחר הפסח, נכון?
      באמת מעניין, אף פעם לא שמעתי עושים כזה "תרגיל", מעניין אם האנשים חטפו הלם או שהזהירו אותם מראש?
      אם זה היה קורה לי הייתי נבהלת שאולי הוא רוצה לפגוע בנו איכשהו. נכראה שהכינו אותם מראש.