המפץ החרדי דתי של לשכת עורכי הדין

    דוד פיינגולד No Comments on המפץ החרדי דתי של לשכת עורכי הדין

    היסטוריה בבחירות ללשכת עורכי הדין: הסיעה החרדית והסיעה הציונית דתית התאחדו ורצים במשותף | ההערכות: צפויים לקבל כשמונה מנדטים | כל הפרטים

    11:02
    18.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on "מצילנו מידם": שב"כ חשף מחבל דעא"ש ליד ירושלים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול (ראשון) הוגשה בפעם הראשונה רשימה מאוחדת של עורכי הדין הדתיים, "אמונה במשפט", אשר תתמודד על מקומות במועצה הארצית ובמחוזות תל אביב, מרכז וירושלים של לשכת עורכי הדין. הרשימה המאוחדת מאגדת שתי סיעות שרצו עד כה בנפרד.

    האחת, "צדק ומשפט", סיעת הציונות הדתית, בראשותו של עו"ד יצחק נטוביץ, משנה לראש הלשכה ויו"ר ועדת משפט עברי, והשניה, סיעת "אמונה במקצוע", שאיגדה את הציבור החרדי בלשכה, בראשותו של עו"ד יוסף ויצמן, משנה לראש הלשכה וחבר הוועדה למינוי רשמי הוצאה לפועל.

    כאמור, החיבור בין שתי הסיעות הוביל לרשימה אחת, הצפויה להיות הפתעת הבחירות כסיעה הגדולה והמשפיעה בלשכת עורכי הדין.

    עו"ד אבינעם גואלמן, המתמודד על מקום ברשימה הארצית מטעם הסיעה המאוחדת אמר כי: "אחד הלקחים החשובים מתוצאות הבחירות האחרונות לכנסת היה חוסר האחדות ופיזור המפלגות, אשר פגע בכוחו של הציבור הדתי והימני בכנסת. המטרות והערכים של הציבור הדתי והמסורתי זהות, ולכן אין טבעי יותר מחיבור ואיחוד של שתי הסיעות לרשימה אחת, שתהווה כח משמעותי ותשפיע על ההתנהלות וקבלת ההחלטות בלשכת עורכי הדין".

    גואלמן

    עו"ד אבינעם גואלמן

    מיד לאחר חג פסח מתכוונת הסיעה המאוחדת לצאת בקמפיין גדול ולקרוא לציבור עורכי הדין הדתי והמסורתי, להצטרף לסיעה ולהצביע בבחירות הקרובות לרשימת אמונה במשפט, "כדי לתת לחברי הסיעה את הכח לקדם את הלשכה למקום טוב יותר עבור עורכי הדין והחברה בישראל בכלל", אמר גואלמן.

    יצוין כי מאז כניסת הרשימות החרדיות והדתיות, לשכת עורכי הדין קיבלה החלטות מהותיות הנוגעות לעורכי הדין שומרי התורה והמצוות וגם, לכלל הציבור.

    השפעה של רשימות חרדיות ודתיות על אופי לשכת עורכי הדין הינה ברורה וכוללת השפעה על ההחלטה סביב נציג לשכת עורכי הדין בוועדה למינוי דיינים ובוועדה למינוי שופטים.

    גורמים המעורים בבחירות אומרים כי סיעה מאוחדת שכזו צפויה לקבל כשמונה מנדטים. מספר המהווה שליש מתוך מליאת לשכת עורכי הדין הכוללת עשרים וארבעה חברים.



    0 תגובות